مدیر جهاد کشاورزی دزفول از آغاز مبارزه با کانون‌های آفت مینوز در مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: این پروژه به طور کامل تا پاکسازی مزارع اجرا می‌شود.


عبدالرضا مهران‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان اظهار داشت: کانون کوبی آفت مینوز گندم در مزارع دیم شهرستان آغاز شده است.

وی افزود: بهترین راه مبارزه این آفات، مبارزه شیمیایی در کانون‌های آلوده است که با کنترل آفات در این مناطق مانع گسترش خسارت به مزارع دیگر و مصرف بی‌رویه سموم نباتی در تمام مزارع می‌شود.

مهران‌زاده با اشاره به اجرای این پروژه گفت: تاکنون پیشرفت فیزیکی و بازدهی اجرای این پروژه صد درصد بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دزفول وسعت عملیات را یکهزار هکتار اعلام کرد و افزود: در مجموع 12 روستا از مراکز سردشت و لیوس و بنوار ناظر در آفت زدایی مینوز زیر پوشش قرار می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول عنوان کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این پروژه پنجساله، 230 میلیون ریال است که از محل اعتبارات عمرانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دزفول تامین می‌شود.

مهران زاده درباره این آفت و تاثیرات ان بر مزارع شهرستان دزفول گفت: مینوز گندم یکی از آفات مهم زراعت گندم دیم است که موجب از بین رفتن سطح سبزینه‌ای برگ غلات و در نهایت کاهش محصول می‌شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.