معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: به رغم توطئه ها، تحریم ها و تلاش های استكبار جهانی ، ایران اسلامی در حوزه های مختلف در مسیر رشد و ترقی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل ایرج بیگدیلو در جریان بازدید از شركت كشت وصنعت و دامپروری مغان افزود: در سال تولیدملی كارهای خوبی در این شركت انجام یافته و سطح قابل توجهی از اراضی زراعی شركت به كشت محصولاتی همچون گندم و كلزا اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به شروع برداشت محصول كلزا و وضعیت خوب زراعت گندم درسطح مزارع امور زراعت گفت: گندم به عنوان یك محصول استراتژیك نقش موثری در تامین مواد غذایی دارد لذا باید در این خصوص تلاش های مضاعفی انجام شود.

بیگدلو به افزایش 40درصدی سطح زیر كشت اراضی زراعی شركت نسبت به پارسال و آغاز محصولات سردرختی در مجتمع باغات اشاره کرد و افزود: امروز محصولات سردرختی خوب و با كیفیتی از مجتمع باغات میوه در حال برداشت است و امیدواریم بتوانیم با تقویت و برطرف نمودن مشكلات احتمالی به پیشرفت های قابل ملاحظه ای دست یابیم.

گفتنی است؛ شركت كشت و صنعت و دامپروری مغان در شهرستان پارس آباد با داشتن اراضی وسیع‌ كشاورزی ، دو هزار و 600 هكتار باغات میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، كارخانه های قند ، لبنیات ، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شركت های منحصر به فرد كشور محسوب می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.