گياه پي پينو با همکاري دانشگاه فردوسي مشهد در گناباد کشت شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از مشهد ، اين گياه حاوي آنتي اکسيدان قوي و ضد سرطان است و ميوه آن شبيه خيار و خربزه بوده و طعمي بسيار مطبوع دارد و گياهي پاياست که در آب و هواي قابل کنترل رشد مي کند و سرشار از انواع ويتامينها نظير A و B و C است و بخاطر نداشتن قند براي افراد ديابتي و بيماران فشار خوني استفاده مي شود.
مشاور استراتژيک اين طرح گفت : اين گياه که جايگاه اصلي آن آمريکاي جنوبي است به صورت پايلوت و به عنوان يک طرح علمي کاربردي در شهرستان گناباد کشت مي شود.
مهندس محمد علي عقيلي افزود : هم اکنون اين ميوه در انگليس کيلويي 7 يورو به فروش مي رسد.
وي گفت : علاوه بر آغاز کشت اين گياه هماهنگي لازم براي احداث يک واحد پرورش کروکوديل (تمساح) با توجه به آب و هواي مناسب اين منطقه به عمل آمده که با توليد انبوه آن از پوست اين حيوان که بسيار ارزشمند و از زيباترين و گران ترين پوستهاي جهان است استفاده خواهد شد.
مهندس محمد علي عقيلي گفت : بخاطر لجن خوري اين حيوان از معده آن واکسني جهت سرطان تهيه مي شود.
مشاور ارشد استراتژيک شرکت کشت و صنعت مرغ پرديس ايرانيان گفت : در آينده نزديک در اين مجتمع گياه سفيد و نادر کدوي خوراکي آمريکايي که تا 2 متر رشد مي کند و جهت سرخ کردن نياز به روغن ندارد و همچنين لوبياي متري و بخصوص نعناي فلفلي براي مصارف دارويي و خوراکي کشت خواهد شد.
مهدي طحان زاده سرمايه گذار اين طرح گفت : براي اجراي اين طرح در فاز اوليه يک ميليارد تومان هزينه شده است و با توسعه کشتهاي گلخانه اي و راه اندازي واحدهاي پرورشي تمساح و شترمرغ در زميني به مساحت 12 هکتار تا 5 ميليارد تومان سرمايه گذاري مي شود.
اين طرح در اراضي روستاي رياب در فاصله 5 کيلومتري جنوب غربي گناباد يکي از روستاهاي هدف گردشگري استان واقع شده است./ج2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.