زن کایت سواری که در بالای سیم سیم های برق فشار قوی در ارتفاعات تهران بدام افتاده بود با تلاش 6 ساعته آتش نشانان نجات پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، وقوع این حادثه در ساعت 20 شب گذشته توسط شهروندان به سامانه 125 اطلاع رسانی شد که بلافاصله گروههای امداد و نجات 3 و 16 سازمان آتش نشانی تهران به محل حادثه در ارتفاعات منطقه جنت آباد اعزام شدند.
مهدی داوری معاون عملیات منطقه 4 سازمان آتش نشانی تهران که در محل حضور یافته و بر اجرای عملیات نجات نظارت داشت در این باره گفت:در گروه امداد و نجات با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان به محل حادثه اعزام شدند که به رغم کوهستانی بودن محل حادثه و دشوار بودن مسیر آن نیروها به موقع خود را به محل رسانده و عملیات نجات را شروع کردند.
وی مشخصات فرد حادثه دیده را زنی حدودا 30 ساله ذکر کرد و افزود:این شخص ظاهرا با استفاده از کایت از بالای کوه به پرواز درآمده بود که به علت تاریکی هوا و نیز نداشتن مهارت کافی به طور ناگهانی با سیم های برق فشار قوی برخورد کرده و در ارتفاع حدودا 60 متری گرفتار شد.
وی خاطرنشان کرد:خوشبختانه در این حادثه نجاتگران آتش نشانی با تلاش بسیار زیاد موفق شد زن کایت سوار را نجات دهند.
علی عبدل آبادی فرمانده نجات 3 آتش نشانی تهران نیز در مورد چگونگی عملیات نجات در این حادثه اظهار داشت:چون محل حادثه در ارتفاعات بود به این خاطر ما برای رسیدن به محل با برداشتن تجهیزات لازم به صورت پیاده به بالای  کوه صعود کردیم.
عبدل آبادی گفت:پس از قطع کامل جریان برق در سیم های فشار قوی،بلافاصله عملیات نجات را آغاز کردیم و با زدن کارگاه های مناسب در ارتفاع توانستیم خود را به فرد حادثه دیده رسانده و وی را بدون وارد آمدن کوچک ترین آسیبی با استفاده از طناب به پایین و سطح زمین هدایت کنیم.
فرماتده نجاتگران آتش نشانی از مسئولان خواست که با توجه به بروز چندین حادثه از این دست ،نسبت به ممنوع کردن پرواز این منطقه اقدام عاجل کنند./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار