با توجه به گرم شدن هوا و افزایش موارد ابتلا به بیماری هایی همچون اسهال، با رعایت نکات ساده بهداشتی می توان خطر این بیماری ها را بیش از 80 درصد کاهش داد.

دكتر علیرضا نصیبی، متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در روزهای گرم سال به دلیل شرایط خاص آب و هوایی، خطر انتشار عوامل عفونی به ویژه ویروس و باکتری ها و در نتیجه ابتلا به بیماری های عفونی افزایش می یابد.

وی افزود: در فصل گرما به دلیل افزایش مسافرت ها، توجه کمتر به بهداشت و آزادی عمل بسیاری از عوامل میکروبی و ویروسی شیوع بیماری هایی همچون اسهال، تا چند برابر به ویژه در بین کودکان افزایش می یابد.

نصیبی با اشاره به اینکه با رعایت نکات ساده بهداشتی می توان خطر بسیاری از بیماری های عفونی را در فصل گرما کاهش داد، تاکید کرد: شستن دست ها به طور مرتب و رعایت بهداشت آب و فاضلاب، دو موضوع بهداشتی بسیار مهم هستند که رعایت آنها، خطر ابتلا به اسهال تا بیش از 80 درصد کاهش می یابد.

وی با بیان اینه در طول سفر تا حد امکان از آب های معدنی استفاده شود، یاد آور شد: همچنین باید از مصرف یخ هایی که به صورت آزاد و غیر بهداشتی در برخی از اماکن و مغازه ها فروخته می شود، پرهیز کرد.

نصیبی تصریح کرد: علاوه بر رعایت موارد و نکات بهداشتی و فردی و بهداشتی آب، در زمینه مواد غذایی نیز باید نکات بهداشتی رعایت شود.

وی خاطر نشان کرد: در روزهای گرم سال باید از نگهداری مواد غذایی به ویژه غذاهای پخته شده بیش از دو ساعت در هوای آزاد خودداری کرد و در صورت ضرورت این غذاها را در یخچال نگهداری و نسبت به مصرف آنها مراقب بود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار