پل قوسي سد کارون چهار، زمستان امسال در استان چهارمحال و بختياري به بهره برداري مي رسد.

 

معاون عمراني استاندارچهارمحال و بختياري  در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهركردگفت: پل قوسي کارون کاهش بار ترافيکي ،افزايش ايمني محور ارتباطي بروجن- لردگان- ايذه در استان خوزستان و تسهيل در تردد مردم شهرستان‌هاي اردل، فارسان، کيار و شهرکرد را به همراه دارد.


محمود عيدي افزود: ‌عمليات انتقال سازه‌هاي اين پل از کارخانه ماشين سازي اراک به طور کامل به محل نصب پل انجام شده است .


وي با اشاره به فعاليت دويست نفر از متخصصان ايراني در روند اجرايي نصب اين پل، گفت: عمليات اجرايي ،طراحي، ساخت و نصب پل بزرگ قوسي کارون چهار تاکنون 75 درصد پيشرفت اجرايي داشته است.


معاون عمراني استاندار چهارمحال و بختياري همچنين با اشاره به جزئيات مراحل احداث اين پل، گفت: دهانه اصلي اين پل زيرقوسي سيصد متر و طول عرشه آن و عرض آن يازده و هشت دهم متر است و داراي دو باند عبور سيصد و هشتاد متري و دو پياده رو در طرفين است.


وي ارتفاع اين پل از کف دره را دويست و پنجاه متر و ارتفاع آن از سطح آب درياچه در بالاترين حد آبگيري را هفتاد و دومتر متر اعلام کرد و افزود: براي ساخت اين پل، سه هزار و هفتصد وپنجاه تن سازه فلزي به کار رفته است و عرشه آن تمام فلزي است.


عيدي استفاده از عرشه تمام فلزي، افزايش دهانه قوسي پل تا پنجاه متر و بارگذاري و تحليل ديناميکي دقيق اين پل در برابر زلزله را از ويژگي‌هاي خاص اين پل نسبت به پل کارون سه دانست. /س

برچسب ها: پل ، سد ، زمستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.