محمود عيدي افزود: عمليات انتقال سازههاي اين پل از کارخانه ماشين سازي اراک به طور کامل به محل نصب پل انجام شده است .
وي
با اشاره به فعاليت دويست نفر از متخصصان ايراني در روند اجرايي نصب اين
پل، گفت: عمليات اجرايي ،طراحي، ساخت و نصب پل بزرگ قوسي کارون چهار تاکنون
75 درصد پيشرفت اجرايي داشته است.
معاون عمراني استاندار چهارمحال و بختياري همچنين با اشاره به جزئيات مراحل احداث اين پل، گفت: دهانه اصلي اين پل زيرقوسي سيصد متر و طول عرشه آن و عرض آن يازده و هشت دهم متر است و داراي دو باند عبور سيصد و هشتاد متري و دو پياده رو در طرفين است.
وي
ارتفاع اين پل از کف دره را دويست و پنجاه متر و ارتفاع آن از سطح آب
درياچه در بالاترين حد آبگيري را هفتاد و دومتر متر اعلام کرد و افزود:
براي ساخت اين پل، سه هزار و هفتصد وپنجاه تن سازه فلزي به کار رفته است و
عرشه آن تمام فلزي است.
عيدي
استفاده از عرشه تمام فلزي، افزايش دهانه قوسي پل تا پنجاه متر و بارگذاري
و تحليل ديناميکي دقيق اين پل در برابر زلزله را از ويژگيهاي خاص اين پل
نسبت به پل کارون سه دانست. /س