مدیركل حفاظت محیط زیست كهگیلویه وبویراحمد از خانواده ها به عنوان پیشقراولان حفظ محیط زیست یاد كرد و گفت: نهادینه كردن فرهنگ حفظ محیط زیست در بین خانواده ها یك ضرورت ملی است.

عطا پور شیرزاد در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  افزود: بدون مشاركت صحیح خانواده ها حفظ محیط زست سالم و پایدار امكان پذیر نیست.
وی با بیان اینكه خانواده ها در حوزه بافت های مسكونی و نیز استفاده از محیط ، طبیعت و طبیعت گردی بیشترین برخورد و نقش را در حفظ و تخریب محیط زیست دارند، گفت:باید مقوله محیط زیست سالم ،بانشاط و عاری از زباله بامحور آموزش خانواده ها به یك منشور عمومی تبدیل شود.
وی داشتن محیط زیست سالم و بدون آلودگی را لازمه حیات سالم و با نشاط دانست، گفت: اگر چه فرهنگ پاكسازی محیط زیست نسبت به گذشته دربین شهروندان افزایش یافته است، اما ترویج آن همچنان نیازمند فرهنگ سازی است.
پورشیرزاد وجود زباله ها، ظروف یكبار مصرف و پسماندهای میوه و مواد غذایی در مناطق سیاحتی و اماكن تفریح گاهی و رودخانه ها را ناشی از غفلت برخی خانواده ها نسبت به سلامت محیط زیست دانست و افزود: رفع این مشكل نیازمند مشاركت همگانی است.
وی گفت: كانون خانواده به اولین نهاد تربیتی اجتماعی و 'مدارس ' مهمترین نقش را در تقویت بینه فرهنگی جامعه در راستای حفظ محیط زیست دارند.
وی حساس نمودن فرهنگ عمومی به 'قبح رهاسازی زیاله' در طبیعت ،كنار امكان گردشگری و رودخانه ها را رسالتی همگانی دانست و افزود: رسانه ها در این زمینه از ایفای نقش موثری برخور دارند.
وی با بیان اینكه 11درصد از وسعت كهگیلویه وبویراحمد را مناطق حفاظت شده تشكیل داده است،تصریح كرد: از شانزدهم تا بیست و دوم خرداد ماه هفته محیط زیست نامگذاری شده است. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.