نشست رؤساي شرکتهاي هواپيمايي جهان از يکشنبه در پکن ، پايتخت چين آغاز مي شود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ احتمال مي رود شرکت کنندگان در نشست سالانه «اتحاديه بين المللي حمل و نقل هوايي»، گفتگوهاي خود را به مسائلي از قبيل اعمال ماليات بر کربن، بحران بدهي اروپا و روند صعودي بهاي نفت معطوف کنند.

به گفته بري گريندرود، تحليلگر صنعت هواپيمايي و مدير مجله اورينت اَوي ايشن ، احتمالاً رؤساي شرکتهاي هواپيمايي جهان در اين نشست خواستار پيشنهاد طرحي به جاي طرح اتحاديه اروپا براي اعمال ماليات بر کربن خواهند شد.

اتحاديه اروپا تلاش کرده است بر همه شرکتهاي هواپيمايي ماليات کربن اعمال کند . اقدامي که با واکنش شديد آمريکا، چين، روسيه، هند و آن دسته از شرکتهاي هواپيمايي اروپا رو به رو شده است که از تحريم هاي تلافي جويانه آمريکا نگرانند.

به موجب طرح اتحاديه اروپا موسوم به «طرح تجارت انتشار دي اکسيدکربن » ، شرکتهاي هواپيمايي که هواپيماهايشان در حريم هوايي اتحاديه اروپا پرواز مي کند، ملزم هستند در تمام پروازها ميزان انتشار دي  اکسيد کربن خود را کنترل کنند و در صورت لزوم براي آن ميزان گاز دي اکسيد کربني که بيش از حد مجاز منتشر مي شود ماليات بپردازند.

همزمان با نگراني ها از بحران بدهي که قاره اروپا را در برگرفته است، با وجود آماري که حاکي از رشد5.6 درصدي مسافران هوايي در اروپا در ماه آوريل است، وضعيت نابسامان اقتصاد اروپا نيز
از ديگر محورهاي احتمالي مذاکرات پکن خواهد بود.

توني تايلر، مدير کل اتحاديه بين المللي حمل و نقل هوايي گفت : « بحران بدهي اروپا حل نشده است و ما شاهد نشانه هايي مبني بر آغاز تاثير وضعيت اقتصادي اروپا بر اقتصادهاي صادرات محور آسيا هستيم.

تايلر گفت : سير صعودي بهاي نفت نيز موجب کاهش سوددهي شرکتهاي هواپيمايي شده است . وي گفت قيمت سوخت در حال حاضر تقريباً سي و چهار درصد مخارج شرکتها است، در حالي که در نشست قبلي مجمع عمومي اتحاديه بين المللي حمل و نقل هوايي که سال 2002 در چين برگزار شد، قيمت سوخت تنها چهارده درصد مخارج شرکتهاي هواپيمايي بود.

برچسب ها: هواپیما ، پکن ، بین المللی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار