خولیو ولاسکو در کنفرانس خبری پس از شکست 3 بر صفر مقابل صربستان اظهار داشت: به تيم ملي صربستان برای این پیروزی و راهیابی به المپیک تبریک بگویم آنها بهترین تیم این مسابقات و از بهترین‌های جهان هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران تیم ملی والیبال کشورمان در شرایطی به مصاف تیم ملی صربستان کرد که با کسب 11 امتیاز در مکان دوم جدول رده بندی قرار داشت و صربستان هم با 15 امتیاز صدرنشین این رقابت هاست.

در ست نخست بازی ترکیب اصلی تیم ملی ایران را حمزه زرینی، سعید معروف، فرهاد قائمی، علی نادی، محمد موسوی عراقی، امیر غفور و فرهاد ظریف (لیبرو) تشکیل داد این ست بازی با سرویس سعید معروف آغاز شد، اما امتیاز اول به نفع حریف رقم خورد، صربها با بهره گیری از سرویس های هدفمند و بدون خط توانستند وقت استراحت فنی نخست را با پوئن شش بر هشت به نفع خود ثبت کند.

دو تیم در این ست در حمله و دفاع با یکدیگر برابر بودند اما سرویس های خوب و دریافت اول های به موقع آنها باعث شد تا وقت استراحت فنی دوم هم با پوئن 12 بر 16 به نفع حریف رقم بخورد پاسور تیم ملی صربستان در این ست از بازی با پاس های سرعتی خود دیگر هم تیمی هایش را تغذیه و خط دفاعی ایران را متزلزل کرد.

پس از وقت استراحت فنی دوم تیم ملی ایران از امتیاز 17 بر 17 از حریف پیشی گرفت و توانست تا امتیاز 21 بر 17 فاصله امتیازی خود را به عدد چهار رساند، سرمربی صربستان پس از به وجود آمدن چنین وضعیتی دست به تعویض زده و با گرفتن تایم با شاگردانش صحبت کرده، این امر باعث شد امتیازات به صورت پایاپای دنبال شود و صرب ها خود را در به دست آوردن امتیاز به تیم رساند زمانی که در پوئن 26 که 2 تیم با یکدیگر برابر بودند خولیو ولاسکو از بابک فیاضی به جای حمزه زرینی در زمین استفاده کرد، اما لاجوردی پوشان صرب که به راحتی نمی خواستند ست را به تیم ایران واگذار کنند توانستند این ست را با پوئن 28 بر 30 به نفع خود به پایان رسانند.

در ست دوم تیم ملی والیبال ایران با همان ترکیب ست اول وارد میدان شد، سفید پوشان کشورمان برخلاف ابتدای بازی شروعی طوفانی داشتند، با توجه به آنکه آنها برای رویارویی بهتر با تیم ژاپن در دیدار فردا تمام تلاش خود را برای گرفتن امتیاز از حریف به کار گرفتند و توانستند وقت استراحت فنی اول را با پوئن هشت بر هفت به نفع خود به پایان رسانند پس از یک دقیقه استراحت فنی اول صربها که می دانستند کوچکترین غفلت عامل باختشان خواهد شد بر امتیازات خود افزودند با وجود آنکه ملی پوشان به طور پایاپای با حریف پیش می رفتند وقت استراحت فنی دوم با نتیجه 16 بر 14 به نفع تیم ملی صربستان رقم خورد.

در این ست بازیکنان تیم صربستان با زدن سرویس های ریسکی دریافت های اول تیم ایران را تا حدودی متزلزل کردند حملات سرعتی حریف دفاع وسط ایران را تحت شعاع قرار داد خولیو ولاسکو در زمانی که تیم ایران در امتیاز 23 بر 21 از حریف جلو افتاده بود مهدی مهدوی و بابک فیاضی را به جای حمزه زرینی و سعید معروف وارد زمین کرد زمانی که تیم ایران در پوئن 25 بر 24 از حریف پیش افتاد سرمربی تیم ملی صربستان درخواست وقت اضافه کرد وی می دانست که کسب یک پوئن از سوی ایران عامل واگذاری یک ست می شود و همین امر باعث شد تا پوئن ها همانند ست قبل به صورت پایاپای دنبال شود و باز هم صربستان این ست را هم مانند ست اول با امتیاز 28 بر 30 به نفع خود به پایان رساند.

در ست سوم این دیدار تیم ملی ایران با همان ترکیب اصلی وارد زمین شد بازی با سرویس سعید معروف آغاز ولی اولین پوئن به نفع صربستان کسب شد، زمانی که تیم ملی با پوئن پنج بر 2 از حریف عقب افتاده بود خولیو ولاسکو درخواست وقت استراحت کرد تا با گوشزد کردن نکات فنی به شاگردان، آنها فاصله امتیاز بوجود آمده را کاهش دهند اما وقت استراحت فنی با پوئن هشت بر پنج به نفع حریف رقم خورد تیم ملی ایران برخلاف ست دوم شروع خوبی نداشت، البته صربستان در طول بازی های انجام شده تاکنون فقط یک ست کره جنوبی واگذار کرده ملی پوشان ایران مقابل یکی از مدعیان قهرمانی و راهیابی به المپیک بازی می کنند.

در پوئن 14 بر 12 زمانی که تیم ایران از حریف 2 امتیاز عقب افتاده بود ولاسکو از رضا قراء و مهدی مهدوی به جای امیر غفور و سعید معروف در زمین استفاده کرد اما این اختلاف امتیاز تا وقت استراحت فنی دوم هم ادامه داشت و نتیجه 16 بر 12 به نفع صربها رقم خورد ضعف تیم ایران در دریافت اول سرویس های ریسکی حریف در این ست هم وجود داشت با وجود آنکه تیم ایران جزو بهترین تیم دفاعی این مسابقات قرار گرفته اما در این دیدار دفاع خوبی را از خود نشان نداد.

تیزهوشی و استفاده از کوچکترین موقعیت ها اختلاف امتیاز را به عدد پنج رساند و ولاسکو در پوئن 20 بر 15 درخواست وقت استراحت کرد و بابک فیاضی را به جای حمزه زرینی وارد زمین کرد، ملی پوشان کشورمان توانستند با دفاع خوب اختلاف امتیاز را به 20 بر 18 ارتقا دهند.

حمزه زرینی که در طول ایران مسابقات از ناحیه پا دچار مصدومیت شده بود در این ست به دلیل احساس درد نتوانست به بازی ادامه دهد این ست با پوئن 25 بر 22 به نفع تیم ملی صربستان صدرنشین به پایان رسید.

تیم ملی ایران با واگذاری این دیدار 11 امتیازی ماند و صربستان با 18 امتیاز جایگاه خود را در صدر جدول حفظ کرده تیم ملی کشورمان برای راهیابی به المپیک چشم به بازی فردا مقابل ژاپن و نتیجه دیدار امروز تیم های کره و استرالیا خواهد رفت.

*  ولاسکو: شكست مقابل بهترينهاي جهان را بايد فراموش كرد 

وی ادامه داد: حتی هنگامی که صربستان عالی بازی می‌کرد، از بازیکنان مي خواستم به بازی ادامه دهند. در اغلب زمان بازی‌ به جز پایان ست اول و دوم این کار را انجام دادیم. نه تنها به خاطر اشتباهات، که عملکرد بسیار خوب صربستان نیز در شکست ما نقش داشت.
سرمربی تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: ما باید از آنها یاد بگیریم و با ذهن باز در لحظات حساس بازی کنیم، اما می‌توانم بگویم تیمم پیشرفت کرده است و والیبال خوبی را به نمایش می‌گذارد.
ولاسکو خاطرنشان کرد: فردا مقابل ژاپن به میدان خواهیم رفت و باید عملکردخوبی مقابل آنها داشته باشیم. یک تیم در یک تورنمنت باید یاد بگیرد که شکست‌ها را فراموش کند و تنها از آنها درس بگیرد.
وی افزود: آنها باید شرایط خاص، تکنیکی و تاکتیکی را فرا بگیرند تا درمسابقه بهتر کار کنند. اما در عرض نیم ساعت، باید مسابقه قبلی را فراموش کنند، فردا تیم دیگری با شخصیتی متفاوت و با هواداران فراوان مقابل ماخواهد بود.خولیو ولاسکو اظهار داشت: فردا شرایط دیگری خواهیم داشت؛ بنابراین باید به سرعت تصویر این بازی را در ذهنمان تغییر دهیم. اگر درباره این شکست فکر کنیم برای مسابقه فردا آماده نخواهیم بود.

* کولاکوویچ: از این پیروزی بسیار خوشحالم / جانیچ: بازي تيم ايران عالي بود
سرمربی تیم ملی والیبال صربستان پس از شکست ایران گفت: از پیروزی مقابل
ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک بسیار خوشحالم.

 ایگور  پس از پیروزی 3 بر صفر مقابل ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک اظهار داشت: خوشحالم؛ زیرا به هدف بزرگمان که راهیابی به المپیک است، رسیدیم. مقابل تیم بسیار خوب ایران بازی کردیم و رقابت سختی را به ویژه در دو ست اول داشتیم. اما صبور
بودیم و همه کار برای پیروزی انجام دادیم. از این پیروزی بسیار خوشحالم.

وی ادامه داد: ما تیمی هستیم که سرویس‌های قدرتمندی نداریم، داشتن سرویس‌های قدرتمند خوب است اما ما با دفاع، توپ‌گیری و ضدحملات خوب، تکنیکی بازی کردیم. نقطه قوت تیم ما دفاع بود نه سرویس.

بوجان جانیچ، کاپیتان تیم ملی والیبال صربستان نیز اظهار داشت: از این پیروزی و راهیابی به المپیک خوشحالم. وی افزود: برای پیروزی در تمام بازی‌ها به اینجا آمدیم و اکنون تقریبا این کار را انجام داده‌ایم، بنابراین فکر می‌کنم تورنمنت بسیار خوبی برای ما بوده است. امروز ایران بسیار عالی بازی کرد و شکست آنها کار راحتی نبود. اما فکر می‌کنم شایستگی صدرنشینی در این تورنمنت را داشتیم./ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.