شهردار تهران در بازدید از پروژه های شرکت توسعه فضاهای فرهنگی گفت : باغ موزه قصر در تابستان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و شهروندان می توانند از فضا و امکانات تفریحی آن استفاده کنند .

  به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،در جریان بازدید محمد باقر قالیباف از 4 پروژه بزرگ مجموعه ورزشی امام رضا (ع) لشگرک ، مرکز تئاتر حرفه ای شهر، مرکز نمایش های آئینی و باغ موزه قصر که بیش از 5 ساعت طول کشید، شریفی معاون امور مناطق ، سید محمد هادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری ، پور زرندی معاون مالی و اداری، علیرضا دبیر عضو شورای اسلامی شهر تهران ، علیرضا جاوید،معاون شهر سازی ، شهرداران مناطق ،پانزده ، یک و هفت ، نیز حضور داشتند.
شهردار تهران در این بازدید با بیان این که هدف طراحی بخش مفهومی و نرم افزاری باغ موزه قصر را فراهم آوردن و ایجاد بستر لازم برای ارایه و بسط مفهوم آزادگی به عنوان اصلی مترقی در اسلام ، عنوان کرد،افزود: در این راستا عملیات اجرای بخش مفهومی و نرم افزاری باغ موزه قصر که روایتگر تاریخ انقلاب اسلامی ، مراحل پیروزی و دستاوردهای بعد از آن است آغاز شده و با سرعت گرفتن اجرای بخش مفهومی آن شاهد بهره برداری از این پروژه در تابستان سال جاری خواهیم بود .
همچنین در این بازدید، گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص اجرای پروژه پرچم و پانورامای بیت المقدس ارائه شد که شهردار تهران با توجه به فشردگی ، سختی کار و فنی بودن و پیچیدگی پروژه ها دستورات لازم را صادر کرد.
در ادامه مهندس علی اصغر مونسان مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی اظهار کرد: مرکز تئاتر حرفه‌ای شهر با مساحت 25200 متر مربع و زیربنا 16330 متر مربع در کنار فرهنگسرای خاوران در دست ساخت است که یک سالن اصلی با گنجایش هزار نفر و 4سالن نمایش تجربی با گنجایش هر سالن 150نفر را شامل می شود . ضمن این‌که سالن «نمایش عروسکی» آن نیز در هر اجرا میزبان 120نفر از علاقه‌مندان خواهد بود.ضمن اینکه آمفی تئاتر روباز برای اجرای نمایش های مذهبی و تعزیه هم در نظر گرفته شده است. وی اضافه کرد: مرکز نمایش‌های آیینی نیز بامساحت 5987 متر مربع و زیر بنای 16111 متر مربع دارای دو سالن تئاتر با ظرفیت 600 صندلی است که براساس آخرین استانداردهای دنیا طراحی شده در حال ساخت است و امکان اجرای نمایش‌های آیینی - ‌ایرانی را با بهترین شرایط فراهم کرده است .
مونسان با بیان اینکه تئاتر نگاه زنده به زندگی است استمرار انواع مختلف تئاتر در دید تماشاگران مهم است و باید سالن‌هایی به این نوع نمایش اختصاص داده شود تا مردم بتوانند آن ها را در طول سال تماشا کنند ، گفت : اجرای نمایش‌های مذهبی آیینی و سنتی می‌تواند از فراموش شدن بسیاری از آیین‌های نمایشی که در حال از بین رفتن هستند، جلوگیری کند و در این راستا با هدف اجرای نمایش های سنتی و آیینی ، مرکز نمایش های آیینی در دست ساخت است .
مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران در ادامه خاطرنشان کرد: جابجایی تماشاچیان نسبت به صحنه با توجه به نوع نمایش به صورت خودکار استفاده از تجهیزات ویژه نور و صدا منطبق بر امکانات از دیگر ویژه گی های منحصربفرد مرکز نمایشهای آیینی است و کارگردان به بهترین نحو امکان طراحی و اجرای یک اثر نمایشی را خواهد داشت . رستوران ، چایخانه پارکینگ با گنجایش 110 خودرو از دیگر امکانات این مجموعه می باشد وی اضافه کرد: مجموعه ورزشی امام رضا (ع) واقع در لشگرک نیز در زمینی به مساحت 6063 متر مربع و زیربنای 55397 متر مربع نیز در حال اجراست که یکی از بزرگتری پروژه های ورزشی فرهنگی در سطح تهران محسوب می شود. مونسان گفت: مجموعه ورزشی امام رضا (ع) با توجه به کاربریهای متنوع خود می‌تواند خدمات ورزشی، تفریحی و نیز تجاری مورد نیاز جامعه در سطح منطقه و محلات پیرامون خود را تأمین کند. این خدمات شامل استفاده افراد از سالنهای ورزشی، فضاهای مطالعه، مراکز خرید وفضاهای فرهنگی و هنری است .
وی افزود: سالن اجتماعات با ظرفیت 1200 نفر و سه سالن سینما از دیگر امکانات مجموعه ورزشی امام رضا(ع) است. با توجه به نیازسنجی‌های انجام شده، جمعیت کاربر فعال پروژه بطور متوسط روزانه 1200 نفر خواهد بود و با لحاظ فضاهای فرهنگی مثل سالن ورزشهای ذهنی، آمفی تئاتر و امثال آن، موجب ایجاد تحرک اجتماعی قابل محسوس در سطح منطقه می شود.
برچسب ها: قالیباف ، قصر ، تابستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار