پليس آگاهي تهران بزرگ از شهرونداني که موفق به شناسايي هويت اين کلاهبردار متواري شدند خواست تا هرگونه اطلاعات خود را در اختيار کارآگاهان اداره چهاردهم مبارزه با کلاهبرداري تهران بزرگ قرار دهند.

 
  
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت پلیس ،16 مردادماه سال 90 فردي با مراجعه به دادسراي ناحيه 6 تهران و طرح شکايتي اعلام کرد که توسط شخصي که خود را از مقامات و مديران ارشد سازمان هاي دولتي معرفي کرده ، اقدام به کلاهبرداري از وي کرده است .
پرونده در اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ 
با تشکيل پرونده مقدماتي و به دستور فيروزي ، داديار شعبه سوم دادسراي ناحيه 6 تهران ، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .
اظهارات مالباخته
با ارجاع پرونده به اداره چهاردهم پليس آگاهي ، مالباخته با حضور در پليس آگاهي به کارآگاهان عنوان داشت : در حدود چند ماه پيش ، فردي که خود را از مديران ارشد يکي از وزارتخانه هاي دولتي معرفي کرده بود ، با مراجعه به محل کار من واقع در يک مغازه ي خريد و فروش گوشي و همچنين سيم کارت تلفن همراه مدعي شد که آن وزارتخانه قصد دارد تا با خارج کردن شماره تماس هاي برخي از مديران وزارتخانه از سيستم کاري و فروش اين خطوط تلفن همراه ـ که مدعي رند بودن همگي آنها نيز شده بود ـ اقدام به تغيير شماره تلفن همراه مديران با تعداد ديگري از شماره تلفن هاي همراه رند ديگر ، به همراه تعدادي گوشي تلفن همراه ا نمايد .
مالباخته در خصوص نحوه اعتماد خود به اين فرد به کارآگاهان گفت : پس از چندين جلسه  رفت و آمد اين شخص به محل کار من واقع در ميدان فردوسي و طرح دوستي با من ، وي براي جلب اعتماد بيشتر اقدام به دادن آدرس دقيق محل کار خود به همراه شماره طبقه و اتاق کرد تا در صورت داشتن هرگونه مشکل بتوانم به او مراجعه نمايم .
در حاليکه که با ظاهرسازي هاي اين فرد و همچنين ادعاي وي در خصوص وابستگي خانوادگي با يکي از وزراي سابق کشور ، کاملا به او اعتماد پيدا کرده بودم ، يک روز همين شخص به همراه يک فقره چک 25 ميليون توماني به مغازه من مراجعه کرد و در ازاي آن اقدام به دريافت چندين دستگاه گوشي تلفن همراه جديد و همچنين چند خط تلفن همراه رند از من کرد و مدعي وصول و نقد شدن چک در زمان مقرر گرديد و پس از چند روز تماس ، ناگهان ناپديد شد .
مالباخته در خصوص نحوه اطلاع از بلامحل بودن چک و کلاهبرداري از خود نيز به کارآگاهان گفت : به تصور اينکه اين شخص براي انجام امورات اداري و انجام مأموريت به ساير شهرها رفته ، بدون آنکه به غيبت او مشکوک شده باشم ، در زمان وصول چک به بانک مراجعه و در کمال تعجب متوجه شدم که چک داراي سابقه سرقت در شهرهاي شمالي کشور مي باشد و صاحب اصلي چک در سي ام بهمن ماه سال 89 اعلام فقدان آنرا انجام داده است.
بلافاصله با تصور داشتن آدرس دقيق محل کار آقاي .... ، به وزارتخانه مراجعه و متوجه شدم که اصلا چنين شخصي در آنجا وجود ندارد .
شناسايي تصوير متهم 
مالباخته در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان عنوان داشت که يک روز که آقاي ... ( متهم تحت تعقيب ) به محل کار وي مراجعه داشته ، به بهانه گرفتن عکس يادگاري اقدام به گرفتن چند تصوير از اين شخص کرده است ؛ بلافاصله تصاوير متهم در اختيار کارآگاهان قرار گرفت و کارآگاهان اداره چهاردهم در تحقيقات پليسي خود اطمينان پيدا کردند که اين فرد هيچگونه وابستگي به هيچکدام از وزارتخانه هاي دولتي ندارد .
سرهنگ کارآگاه فريدون رهبريان ، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ ، با اعلام اين خبر گفت : " با توجه به شيوه و شگرد انجام کلاهبرداري و همچنين متواري بودن و احتمال ارتکاب ديگر جرايم مشابه از سوي متهم ، دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم متواري جهت شناسايي و دستگيري و همچنين شناسايي ديگر مالباختگان احتمالي از سوي مقام قضايي صادر شده است.
اين مقام ارشد انتظامي در خاتمه از کليه شهروندان محترم که موفق به شناسايي هويت متهم شده و اطلاعاتي از مخفيگاه و يا محل هاي تردد اين شخص دارند ، درخواست مي شود تا هرگونه اطلاعات خود در اين خصوص را از طريق شماره تماس 51055431 و 51055514 در اختيار کارآگاهان اداره چهاردهم مبارزه با کلاهبرداري تهران بزرگ قرار دهند.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ در خاتمه از ديگر مالباختگان و شکات احتمالي که موفق به شناسايي متهم شده اند نيز خواست تا جهت طرح و پيگيري شکايات خود به اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه کنند " .



برچسب ها: پلیس ، کلاهبردار ، شناسایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار