میخاییل بوگدانف نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و معاون وزیر امور خارجه این كشور از احتمال تغییر در طرح كوفی عنان نماینده دبیر كل سازمان ملل در مساله سوریه خبر داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، بوگدانف به خبرگزاری ریانووستی گفت: احتمال انجام اصلاحاتی در طرح عنان كه امكان اجرای آن برای طرف های مناقشه در سوریه را فراهم كند، بعید نمی دانیم.

وی افزود: به عقیده ما تغییرات در طرح عنان فقط بر اساس ارزیابیها و نتیجه گیریهای ناظران بین المللی می تواند صورت گیرد كه صرفا باید برای تامین شرایط بهتر برای اجرای آن توسط طرفهای مناقشه سوریه انجام شود.

نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه خاطرنشان كرد: طرح عنان در مرحله كنونی ساز و كار اصلی تاثیرگذاری جامعه جهانی بر طرفهای سوری برای توقف حشونتها و آغاز روند حل و فصل سیاسی است.

وی افزود: بر اساس این طرح كه به تایید شورای امنیت رسیده، قطعنامه ای برای استقرار ناظران در سوریه تصویب شده است.

بوگدانف گفت: به این ترتیب روند اجرای شش ماده طرح عنان تحت كنترل ناظران بین المللی و شورای امنیت قرار دارد.

در همین حال به گزارش وزارت امور خارجه روسیه، امروز فردریك هوف نماینده آمریكا در مساله سوریه با نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و معاون وزیر امور خارجه این كشور در مسكو دیدار و دو طرف در باره برگزاری كنفرانس بین المللی سوریه گفت و گو و مذاكره كردند.
برچسب ها: عنان ، روسیه ، تغییر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار