دهها فعال تايواني در اعتراض به واردات گوشت از آمريکا تظاهرات کردند

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اقدام در آستانه رای پارلمان تایوان به لایحه واردات گوشت حاوی ماده راکتوپامین از آمریکا صورت گرفت.

معترضان که با در دست داشتن پلاکاردهایی مقابل سفارت آمریکا در تایپه تجمع کرده بودند فریاد می زدند: ما گوشت های آمریکایی حاوی راکتوپامین نمی خواهیم. ما از آمریکا می خواهیم که بداند به رغم اینکه تایوان جزیره ای کوچک است مردم آن خواهان زندگی شرافتمندانه هستند.
 
قرار است پارلمان تایوان هفته آینده به لایحه ای که واردات گوشت حاوی داروی رشد راکتوپامین را از آمریکا مجاز می سازد رای دهد.

ماده افزودنی راکتوپامین اغلب برای فربه کردن حیوانات استفاده می شود.

هدف از این اقدام کمک به پیشبرد گفتگوهای تجاری تایوان و آمریکا اعلام شده است اما کشاورزان ، فعالان و حتی برخی نمایندگان حزب حاکم تایوان با آن مخالف هستند.
ما یینگ جیو رئیس حکومت تایوان و رهبر حزب حاکم این جزیره از اعضای حزب خود خواسته است تا از این لایحه حمایت کنند.

وی روز پنجشنبه در نشستی با اعضای حزب خود اعلام کرد این لایحه زمینه انعقاد توافقنامه تجارت آزاد را با آمریکا تسهیل می کند. از این رو چنانچه نتوانیم مسئله واردات گوشت را حل کنیم آمریکاییها مذاکرات درباره انعقاد این توافقنامه را با تایوان از سرنخواهند گرفت و مناسبات با سومین شریک تجاری بزرگ این جزیره پیشرفت نخواهد داشت.

گفتگوهای تایوان و واشنگتن درباره توافقنامه تجارت آزاد از سال 2007 به دلیل اختلافات بر سر واردات گوشت آمریکا به تعویق افتاده است.

واشنگتن به تازگی از تایپه خواسته است تا محدودیت ها در زمینه واردات گوشت از آمریکا را کاهش دهد و علت به بن بست رسیدن گفتگوهای تجاری دو طرف را همین مسئله اعلام کرده است.

تایوان ، چین و اتحادیه اروپا استفاده از ماده افزودنی راکتوپامین را به سبب خطرات احتمالی آن برای سلامت انسان ممنوع کرده اند اما بیست و شش کشور دیگر از جمله آمریکا ، کانادا ، استرالیا و برزیل استفاده از این ماده را بی ضرر می دانند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار