هزاران آرژانتینی بر ضد دولت کریستینا فرناندز تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران آرژانتینی پنج شنبه شب با کاسه و قابلمه به خیابان های بوئنوس آیرس آمدند و اعتراض خود را به شیوه سنتی یعنی کوبیدن به قابلمه ابراز کردند.

فعالان می گویند که به تورم بالا ، جرم و جنایت گسترده و محدودیت هایی که اخیرا دولت فرناندز در خصوص تبادلات ارزی وضع کرده است ، معترضند.

بسیاری از معترضان دولت فرناندز را متهم می کنند که دیکتاتورها و مقامات فاسد را در خود جای داده است.

درخواست برای برگزاری این تظاهرات از طریق شبکه های اجتماعی مطرح شده بود.

آگوستو یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات که به کشاورزی مشغول است گفت: من به علت ناامنی که در آن زندگی می کنیم به اینجا آمده ام زیرا دولت اهمیت دنیای کشاورزی را به رسمیت نمی شناسد.

روسیو دانشجوی شرکت کننده در تظاهرات نیز در حالی که با یک قاشق بر روی قابلمه دسته دار خود می کوبید گفت:  ما خواستار درستکاری دولتمردان هستیم.

آمادو بودو معاون رئیس جمهوری آرژانتین به خاطر سوء استفاده از نفوذ خود به نفع یک جاعل اسکناس و همچنین پولشویی تحت تحقیق قرار گرفته است.

در حالی که کنترلهای سختگیرانه ای در آرژانتین برای هرگونه خرید با ارز خارجی اعمال می شود ، کریستینا کرشنر نیز که به خاطر حساب بانکی دلاری اش مورد انتقاد قرار دارد مجبور شد روز چهارشنبه اعلام کند از این پس پول خود را بر اساس پِزو واحد پول آرژانتین پس انداز خواهد کرد.
با اعمال کنترل های سختگیرانه در معاملات ارزی در آرژانتین که از اواخر ماه اکتبر به صورت مرحله ای به اجرا درآمده است ، خرید ارز خارجی به نرخ رسمی حتی به منظور پول مورد نیاز در سفرهای خارجی برای مردم آرژانتین تقریبا غیرممکن شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار