ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل متحد گفت: پیشنهاد می کنیم کنفرانسی بین المللی با حضور همه کشورهایی که به نوعی بر طرف های درگیری سوریه نفوذ دارند، تشکیل شود تا خشونت های کنونی پایان یابد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صدای روسیه، ویتالی چورکین بعد از نشست غیر علنی شورای امنیت درباره سوریه گفت: گروه مخالف با هرگونه مذاکره ای مخالفت و علنا اعلام کرده اند که طرح عنان را اجرا نخواهند کرد.

وی این اقدام مخالفان را بسیار خطرناک دانست و با اشاره به سخنان نمایندگان کشورهای غربی افزود: همکاران من طرح اعمال تحریم را پیشنهاد می کنند ولی هیچکس راه حل مناسبی برای پایان درگیری ها و آغاز مذاکرات دو طرف ارائه نمی دهد.

نماینده روسیه به عنوان یکی از پنج عضو دائم و حق وتو دار شورای امنیت افزود: امیدواریم برخی کشورها که در گروه دوستان سوریه قرار دارند اما خواهان تغییر رژیم سوریه هستند، دریابند که این راه حل مناسبی نیست و باید از طرح عنان حمایت شود.
ویتالی چورکین گفت: ما می خواهیم علامت توقف خشونت ها به همه طرفها داده شود زیرا نمی توان انتظار داشت تغییری در اوضاع ایجاد شود درحالیکه هیچ کاری در مورد اقدامات گروه مخالف صورت نمی گیرد.

وی افزود: ما با طرح عنان مبنی بر اینکه ایران بخشی از گروه تماس باشد، کاملا موافقیم و معتقدیم باید از همه کشورهای همسایه سوریه دعوت به همکاری شود، زیرا آنها می توانند کمک کنند.

نماینده روسیه همچنین گفت: اگر به ارتش فشار آورند تا عقب نشینی کند، نیروهای مخالف، جایگزین آن خواهند شد، مخالفینی که خود را موظف به اجرای طرح عنان نمی دانند و این بسیار خطرناک است.
برچسب ها: سوریه ، روسیه ، کنفرانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار