سخنگوی وزارت دادگستری عراق پنجشنبه اعلام کرد "عبدالحمید محمود" منشی ویژه صدام حسین رئیس جمهوری مخلوع عراق که سال 2010 به مرگ محکوم شده بود ، اعدام شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دادگستری عراق در واقع حکم اعدام عبد حمود جنایتکار جنگی را به سبب نسل کشی در سرکوب شیعیان در دهه 1980، اجرا کرد.
 
عبد حمود که همچنین به نام عبدالحمید محمود مشهور بود بیست و شش اکتبر 2010 همزمان با دیگر ارکان حکومت از جمله طارق عزیز وزیر امور خارجه پیشین و همراه دیرینه صدام حسین که اکنون در زندان بسر می برد و همچنین سعدون شاکر وزیر کشور پیشین عراق محکوم شده بود.

عبد حمود یکی از چهار چهره مهم حکومت پیشین عراق ( سه چهره دیگر صدام حسین و پسران او عدی و قصی بودند) بودند که پس از یورش سال دو هزار وسه تحت پیگرد نیروهای آمریکایی قرار داشتند.

او ژوئن 2003 بازداشت شده بود.

او که همواره کلاهی به سر و سبیل هایی شبیه به سبیل های صدام داشت ، یکی از مخوف ترین مقامات حکومت صدام بود زیرا او کسی بود که فرمان های ریاست جمهوری را به همه وزیران می رساند.
منشی ویژه صدام که متولد عوجه ، روستای کودکی دیکتاتور ، در نزدیکی تکریت بود همواره در نشست ها با مقامات بلند پایه حزب بعث و فرماندهان نظامی او با لباس نظامی پشت سر صدام قرار داشت.

او هفتم آوریل یعنی دو روز پیش از ورود نیروهای آمریکایی به قلب بغداد ، هنگامی که دیکتاتور سابق عراق از محله مرفه نشین منصور دیدن می کرد، در کنار صدام بود.

صدام حسین سال 2006 پس از صدور حکم اعدام او به جرم کشتار شیعیان در سال 1982 به دار آویخته شد.
برچسب ها: صدام ، منشی ، اعدام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار