سرمربی تیم ملی وزنه برداری عراق گفت: قراردادم با فدراسیون وزنه برداری عراق تا پایان مسابقات آسیایی کره جنوبی بود .

محمد علی فلاحتی نژاد  در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: با اتمام قراردادم با تیم ملی وزنه برداری عراق هم اکنون در این سمت در کشور عراق فعالیت ندارم هر مربی طبق قرارداد رسمی تعیین شده باید یک روز سمت خود را واگذار کند.

وی ادامه داد: قراردادم با تیم ملی عراق تا پایان مسابقات وزنه برداری آسیا بود و شرایط ماندنم را در تیم ملی این کشور به فدراسیون وزنه برداری عراق داده ام .

فلاحتی نژاد در مورد پیشرفت تیم ملی وزنه برداری عراق در دوره سرمربی گری خود گفت: طبق آمارگیری که وزارت ورزش عراق به روی وزنه برداری کشورش داشت رشد 43 درصدی وزنه برداری در دوره سرمربی گری ام حاصل شد که این مسئله یک رکورد قابل توجه در ورزش این کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون ورزش عراق درگیر انتخابات کشورشان هستند و پس از انتخابات وزارت ورزش این کشور، احتمالاً قراردادم را با تیم وزنه برداری عراق تمدید کنم.

فلاحتی نژاد در مورد مشکلات خانوادگی خود برای سرمربی گری خارج از کشور افزود: فرزندم در مقطع تحصیلی اول ابتدایی تحصیل می کند و این گونه مشکلات باعث می شود که برای تحصیل فرزندم راه بهترین را انتخاب کنم ولی عراق به خاطر هم مرز بودن با کشورمان شرایط بهتری نسبت به سایر کشورها دارد.

وی ادامه داد: چند گزینه خوب برای سرمربی گری کشورهای آسیایی از جمله شرق آسیا دارم که شرایط شان بهتر از عراق است.

فلاحتی نژاد در مورد پیشرفت وزنه برداری عراق تصریح کرد: در گذشته وزارت ورزش برای پیشرفت وزنه برداری اش پول های کلانی به مربیان معروف و سرشناس ترکیه و بلغارستان می داد ولی به اقرار مسئولان فدراسیون وزنه برداری عراق هیچ موفقیت و درخششی حاصل نشد ولی در مسابقات آسیایی کره جنوبی وزنه برداری عراق رشد چشم گیری نسبت به گذشته با مربیان سرشناس داشت.

وی ادامه داد: در دسته 69 کیلوگرم و دسته 85 کیلوگرم با بد شانسی و اختلاف وزن مقام های خوب را از دست دادیم و این پتانسیل در وزنه برداری عراق وجود دارد که در آینده نزدیک به تیم خوبی در آسیا تبدیل شود.

فلاحتی نژاد در مورد نقش مهم علی مرادی رئیس سابق فدراسیون وزنه برداری و دبیر کل کنفدراسیون آسیا را در سرمربی گری اش در تیم  ملی عراق تاکید کرد: علی مرادی دبیر کل کنفدراسیون آسیا تاثیر گذاری زیادی در سرمربی گری من و سایر پیشکسوتان وزنه برداری در تیم های آسیایی داشت که در آینده نزدیک شاهین نصیری نیا هم به این جرگه در کشورهای آسیایی خواهد پیوست که این مسئله به پیشرفت وزنه برداری ایران کمک می کند.

وی ادامه داد: وقتی مربیانی از یک کشور به ورزش سایر کشورها از نظر فنی کمک می کنند این رشد ورزش مذکور مثل وزنه برداری ایران را می رساند که تجربیات وزنه برداری پیشکسوتان ما خیلی بالاتر از سایر کشورهای آسیایی است.

فلاحتی نژاد در مورد شاهین نصیری نیا خاطر نشان کرد: شاهین نصیری نیا یک وزنه بردار با استعداد در وزنه برداری کشورمان بود که رکورد های خوبی را در دنیا جابجا کرد و کاپیتان تیم ملی وزنه برداری در دو دوره المپیک های سیدنی و آتن بود که به احتمال فراوان با یک تیم آسیایی قرار داد خواهد بست ولی هنوز چیزی در این مورد قطعی نیست.

قهرمانی مسابقات جهانی 2003 در پایان در مورد بهداد سلیمی گفت: بهداد سلیمی می تواند در المپیک 2012 لندن مدال طلای المپیک را بدست بیاورد که امیدوارم هرچه زودتر مصدومیتش برطرف شود و با آرزوی موفقیت برای این وزنه بردار خوب، هر چه زودتر با قدرت به طلای المپیک برسد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.