صدر اعظم آلمان كه این روزها تلاش های خود را برای نجات منطقه یورو از بحران مالی دو چندان كرده است، بر ناكارآمدی نشست اقتصادی آتی اتحادیه اروپا اذعان كرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه، آنگلا مركل  گفت: تصور نكنید كه نشست اقتصادی آتی سران اتحادیه اروپا به یك باره همه مشكلات را حل و فصل خواهد كرد.

وی گفت: اینكه یك نشست ظرفیت آن را داشته باشد كه تمام مشكلات مالی و اقتصادی منطقه یورو را حل و فصل كند، دور از ذهن و بعید است و شما نیز نباید چنین انتظاری داشته باشید.

مركل گفت: در نظر دارم در نشست سران اتحادیه اروپا كه قرار است اواخر ماه ژوئن برگزار شود، طرح تشكیل برنامه كاری با هدف اتحاد سیاسی میان اعضای اتحادیه اروپا را پیشنهاد كنم.

صدر اعظم آلمان گفت: ما در حال حاضر در اروپا پیش از هر چیز از نبود اتحاد بودجه ای میان اعضا رنج می بریم و قبل از هر اقدامی به اتفاق نظر در این باره نیاز داریم.

مركل گفت: ما باید قدم به قدم ظرفیت های اروپا را برای حل و فصل بحران مالی كنونی افزایش دهیم و این مهم به انضباط بودجه ای و اتفاق نظر نیاز دارد.

گفتنی است اظهارات صدر اعظم آلمان در حالیست كه اختلاف های سیاست های اقتصادی وی با فرانسوا اولاند رئیس جمهور جدید فرانسه تفاوت های عمیق و ریشه ای دارد.

برچسب ها: مرکل ، نشست ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار