در تفاهم نامه ای سه جانبه میان وزارت کشور / سازمان دهیاری های و جنگلها تا پایان امسال 5 هزار کیلومتر از راههای کشور نهال کاری می شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  مازندران؛ معاونت سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری کشور در نشستی اعتبار امسال سازمان را 300 میلیارد تومان بیان کرد و گفت : ضریب فضایی سبز نیز باید در طول 10 سال از 17 درصد به 25 و ضریب حفاظتی از عرصه ها از 40 درصد به 90 درصد برسد .

رزاقی تبیین راهکارهای توانمند سازی تشکلهای مردمی / تقویت قانون بهره وری و جمع آوری دانش و اطلاعات از سازمانهای بین المللی را از اهداف برگزاری این نشست بیان کرد و افزود : 2 و نیم میلیارد تومان اعتبار برای پیشبرد و توسعه تشکلهای مردمی در قالب تعاونیهای تخصصی پیش بینی شده است .

وی تصریح کرد از پارسال تاکنون 968 تعاونی در کشور در قالب تشکلهای مردمی منابع طبیعی با 50 هزار عضو از 5 میلیون هکتار از عرصه های جنگلی حفاظت می کنند .

بگفته وی در طول 2 سال 20 هزار نفر در قالب همیاران و محافظان افتخاری منابع طبیعی سازماندهی شدند که در طول برنامه پنجم توسعه این رقم به 500 هزار نفر درکشور می رسد .

این نشست دو روزه با شرکت 70 نفر از کارشناسان داخلی و خارجی دیروز در دانشکده منابع طبیعی کلارآباد مازندران به پایان رسید ./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.