برای اینکه بدانید چه زمانی بهترین موقعیت است این مطلب را از دست ندهید.

زهرا ملکی، متخصص روانشناسی بالینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در پاسخ به اینکه چه زمانی بهترین موقعیت برای عاشق شدن و تشکیل زندگی مشترک است گفت: در سنین بسیار کم هنوز دیدگاهها و ایده های فکری فرد شکل نگرفته است انتخاب ها هم به همان اندازه می تواند ناپخته و نادرست باشد.
وی با بیان این مطلب افزود: ممکن است فردی که شما در 17 سالگی علاقه ازدواج با او را داشتید چند سال بعد مثلا در 25 سالگی به نظرتان کامل و مناسب نیاید.
ملکی اظهار کرد: اما دلیل این تغییر این عقیده به دلیل بد بودن یا نامناسب بودن فرد مورد علاقه تان نیست. بلکه این اتفاق به دلیل تغییراتی است که همزمان با رشد اجتماعی و فردی صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: معیارهای شما مدام در حال تغییر است تا زمانی که شما به یک ثبات درستی از زندگی برسید چرا که معیارها و نوع دیدگاه شما در انتخاب افراد تغییر بزرگی می کند.
این روانشناس بالینی تصریح کرد: بهتر است در سنی ازدواج کنید که شناخت کافی از اطراف خود و آدم های زندگی تان داشته باشید چرا که هر چقدر شما کامل تر باشید فرد مناسبی که وارد زندگی تان می شود به معیارهای شما نزدیک تر خواهد بود و ارتباطی ماندگار تر را تجربه خواهید کرد.
وی خاطر نشان کرد: یادتان باشد آدم مناسبی که قرار است شما عاشق و دلباخته اش شدید و به عنوان همسر او را به همه معرفی کنید در زمانی مناسب به سمت شما خواهد آمد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار