مدیرکل جدید حفاظت از محیط زیست خوزستان بر لزوم سرمایه‌گذاری برای حفظ محیط زیست و ارتقای کیفی آن به عنوان یکی از اولویت‌های این اداره تأکید کرد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ احمدرضا لاهیجان زاده  خواستار توجه مسئولان به وضعیت زیست‌ محیطی استان شد و گفت: با توجه به حجم بالای پروژه‌هایی که در خوزستان اجرا می‌شود، اثرات منفی آن که در استان به وجود می‌آید  باید در نظر گرفته شود.
وی افزود:این استان نیز باید مانند تمام کشور دیده شود و به همان نسبت به مسائل زیست‌ محیطی آن توجه شود.

وی با اشاره به قابلیت‌های خوزستان اظهار کرد: ویژگی‌های این استان و تنوع منابع آن به اندازه‌ای است که مجموع این منابع حتی ممکن است در یک کشور نیز وجود نداشته باشد تمام پروژه‌های توسعه‌ای کشور در خوزستان اجرا می‌شود و منافع آن برای تمام کشور است.

لاهیجان زاده افزود: ظرفیت‌های خوزستان در زمینه نفت و گاز، معادن، کشاورزی، نیروگاه‌ها، پتروشیمی، شیلات، دریا و کشتیرانی در مقابل اثراتی نیز برای این استان به همراه دارد.

مدیر کل جدید حفاظت از محیط زیست خوزستان با اشاره به تولید 82 درصد نفت کشور در این استان تصریح کرد: همانطور که تولید نفت و اقتصاد کشور از این استان تأمین می‌شود به همان نسبت نیز معضلات زیست محیطی آن باید مورد توجه قرار گیرد و به همان نسبت که قطب پتروشیمی است باید برای محیط زیست آن سرمایه‌گذاری شود.

لاهیجان زاده با اشاره به ارتقای مناطق حفاظت شده خوزستان از نظر کمی در سال‌های اخیر، افزود: ارتقای کیفی این مناطق به ویژه طبیعت گردی در مناطق حفاظت شده کرخه و دز و احیای گونه آهو به معنای واقعی آن در دستور کار قرار دارد./ب

آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.