پرورش ماهیان غضروفی در شهرستان آستارا توسعه می یابد.

سرپرست اداره شیلات آستارا به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان گفت: در اجرای طرح توسعه پرورش ماهیان خاویاری در گیلان که با هدف استفاده از قابلیت های بومی و توسعه آبزی پروری شیلات اجرا می شود دو مركز پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت تولیدی 55 تن گوشت در هر دوره پرورشی در آستارا راه اندازی شده است.
'صادق خاصی پور' افزود: این دو مركز با 25 دهنه استخر پرورش ماهیان غضروفی در دو واحد مجزا در روستای قره سوی بخش لوندویل شهرستان آستارا تاسیس شده است.
وی با اشاره به اینکه فیل ماهی غضروفی نر و ماده در این استخرها پرورش داده می شود افزود: گوشت ماهیان نر در یك دوره زمانی چهار ساله به بهره برداری می رسد و پرورش جنس ماده نیز برای استحصال خاویار حداقل هفت سال به طول می انجامد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه سال 92 اولین برداشت ماهیان خاویاری نر بعد از سپری شدن چهار سال در این استخر صورت خواهد گرفت ، اضافه كرد: در در سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی دو هزار و 200 قطعه بچه ماهی خاویاری جهت پرورش و بهره برداری از سوی اداره شیلات شهرستان به این استخر اختصاص یافته است.
سرپرست اداره شیلات آستارا با اعلام اینکه آب استخرهای این دو مجتمع پرورش ماهیان خاویاری از چاه ، رودخانه و دریا تامین می شود افزود: این دو مركز قابلیت پرورش و نگهداری ماهیان سردابی قزل آلا و همچنین ماهیان گرمابی كپورسانان را دارد. / ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.