رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از حضور هنرمندان صنایع دستی آذربایجان شرقی در نمایشگاه سراسری صنایع دستی در همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ؛تراب محمدی افزود: با توجه به غنا و ارزش فوق العاده صنایع دستی آذربایجان شرقی، نمایشگاه های صنایع دستی فرصت مناسبی برای معرفی و شناساندن هنر این سرزمین به شمار می آید.

وی گفت: هنرمندان آذربایحان شرقی در رشته های سفال و سرامیک، منبت کاری، سوزن دوزی ممقان، چاپ باتیک و ورنی بافی در نمایشگاه سراسری صنایع دستی همدان حضور خواهند داشت.

محمدی افزود: هنرمندان صنایع دستی استان در این نمایشگاه علاوه بر فروش آثار خود، مراحل کار خود را به صورت زنده در غرفه ها برای علاقمندان اجرا خواهند کرد که این امر به جذابیت غرفه های آنان می شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید بر لزوم حمایت از هنرمندان عرصه صنایع دستی خاطر نشان کرد: شرکت در نمایشگاه های تخصصی صنایع دستی علاوه بر در آمد زایی نسبتا مناسب و  معرفی هنر و صنعت آذربایجان، می تواند زمینه مناسبی برای انتقال تجارب میان هنرمندان استان های مختلف شود و میراث فرهنگی استان از تمام فرصت ها برای توسعه و ترویج صنایع دستی استان استفاده می کند.

نمایشگاه سراسری صنایع دستی ۲ تا ۷ مرداد سال جاری در استان همدان برگزار می شود./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.