كمیته بین ‌المللی صلیب سرخ اعلام كرد، ده ها هزار غیر نظامی یمنی به دلیل حملات نیروهای ارتش یمن علیه شبه نظامیان القاعده در مناطق جنوبی این كشور گیر افتاده اند و به كمك فوری نیاز دارند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ، ارتش یمن در حال تلاش برای باز پس گیری مناطق تحت كنترل القاعده در جنوب این كشور به ویژه استان ابین است.

آمریكا نیز در حمایت از ارتش یمن فعالیتهای هواپیماهای بدون سرنشین خود را علیه اعضای القاعده در جنوب این كشور افزایش داده است.

در همین حال اریك ماركلی رئیس هیات صلیب سرخ در یمن طی بیانیه ای اعلام كرد ما به شدت در مورد شهروندان یمنی كه در مناطق پرمناقشه از جمله جعار گیر افتاده اند، نگران هستیم. كاركنان ما چند روز پیش برای ارزیابی اوضاع در این كشور حضور داشتند و به این نتیجه رسیدند كه این افراد به كمك های فوری نیاز دارند و اگر كمك ها به این افراد انجام نشود، ممكن است بیش از 100 هزار نفر در جنوب یمن بی خانمان و آواره شوند. این در حالی است كه به دلیل درگیری ها در برخی از مناطق جنوب یمن ده ها هزار نفر نیز به مكان های امن رفته اند.

كمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام كرد كه ساكنان گیر افتاده در مناطق پرتنش جنوب یمن با كمبود مواد غذایی، آب و برق مواجه هستند و این در حالی است كه خدمات بهداشتی مناسبی نیز این افراد در اختیار ندارند.

صلیب سرخ همچنین از بسته شدن تمامی جاده ها به استان ابین و اعمال محدودیت ها در ورود و خروج از این استان خبر داد.

پیش از این برخی از كشورهای عربی و غربی بیش از چهار میلیارد دلار به یمن كمك كرده اند تا این كشور بتواند اقتصاد خود را احیا كند.

حدود 40 درصد از یمنی ها با درآمد كمتر از دو دلار در روز زندگی می كنند. سازمان های امداد رسان نیز اعلام كرده‌اند كه تقریبا نیمی از شهروندان یمن به اندازه كافی مواد غذایی در اختیار ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار