یرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: کار فرصتی است که هرگز با محدویت ساز کار نیست و به‌عنوان فرهنگ در جامعه به ویژه در محیط‌های صنعتی و تولیدی نهادینه می‌شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، از شیراز، عباس عباسی  بعد از ظهر امروز در حاشیه همایش نقش کمیته‌های حفاظت فنی با بازرسان کار در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: هرگونه تلاش و کوشش و تعامل با کمیته‌های حفاظت فنی هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری در راستای منافع معنوی است.

عباسی خاطرنشان کرد: عده‌ای حفاظت را با محدودیت اشتباه می‌گیرند، در صورتی که رعایت حفاظت و ایمنی در برابر حوادث امری ضروری و لازم است.

وی با اشاره به اینکه حفاظت و رعایت بهداشت با سلامتی کار ارتباط مستقیم دارد، گفت: برای پیشگیری از حوادث ناگوار در محیط کار باید دیدگاه کارگران و کارفرمایان را به سوی رعایت قانون پیشگیری سوق داد.

معاون روابط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس نیز در سخنانی به خبرنگاران عنوان کرد: توسعه فرهنگ ایمنی و شرایط کار مناسب در کارگاه‌ها و کارخانجات از اساسی‌ترین اهداف این همایش یک روزه استانی است.

سهراب مختاری تصریح کرد: پیشگیری و کاهش حوادث، فعال کردن کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار، ارتقای فرهنگ ایمنی کارگران از طریق ارائه آموزش‌های مستمر از دیگر برنامه‌های مطرح شده در این همایش است.

وی با تاکید بر اینکه سهم سرمایه‌داران و کارگران تقویت و استواری چرخه کار و تولید است، افزود: پیشرفت روزافزون تکنولوژی در شناسایی عوامل زیان‌آور زیست محیطی و توجه به سلامت و بهداشت کاری باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون روابط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شيراز بیان داشت: کارفرمایان باید کمیته‌های حفاظت بازرسان را بازوان خود بدانند و در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و پیشگیری از حوادث گام بردارند.

مختاری اضافه کرد: کارفرمایان باید در اجرای زیرساخت‌های تولیدی و اقتصادی، مسائل بهداشتی و سلامت کارگران را مورد توجه جدی قرار دهند تا شاهد توسعه تولید در ابعاد گسترده در کارخانه‌ها باشیم./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.