با دلایل ترک خوردن لب ها و درمان آنها آشنا شوید.

 دکتر عباس انتظاری متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی  و عضو آکادمی زیبایی آمریکا در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ترک خوردن لبها یا التهاب لب ها ممکن است به صورت اولیه ایجاد شود و یا در اثر گسترش ضایعات التهابی پوست نزدیک لب ها بوجود آید.
 وی تصریح کرد: علل التهاب لب ها متنوع است اما شایع ترین آنها عبارتند از سرما، باد، ضایعات اگزمایی، واکنش های تماسی آلرژیک نظیر رژ لب، واکنش های دارویی، عوامل عفونی  نظیر عفونت  قارچی، نور آفتاب، ضربه های کوچک و مکرر نظیر جویدن لب، علل تغذیه ای نظیر کمبود روی در بدن بعضی از بیماری های سیستمیک بدن است.
 انتظاری متذکر شد: ترکیبات موجود در رژ لب نظیر لانولین ممکن است باعث ایجاد التهاب و ضایعات اگزمایی در لب شود.
این متخصص خاطر نشان کرد:  خیس کردن لب ها با زبان و یا جویدن لب با دندان باعث تشدید التهاب و بدتر شدن ترکیب های لب می گردد.
انتظاری به درمان ترک لب ها اشاره کرد و گفت: برای درمان باید حتما علت زمینه ای برطرف شود و از عوامل محیطی نظیر سرما و یا نور افتاب اجتناب گردد.
وی متذکر شد: از سوی دیگر استفاده از ترکیبات حاوی ویتامین A  و ویتامین E می تواند به درمان کمک کند و در صورت وجود عفونت های قارچی باید به نظر پزشک داروی ضد قارچ مناسب به صورت موضعی نیز تجویز گردد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
raz
۰۸:۵۹ ۰۶ فروردين ۱۳۹۳
سلام خسته نباشید. میشه در مورد جویدن پوست لب که در کودکی شروع میشود و ادامه دارد. توضیح دهید .آیا فشار عصبی علت آن است؟
ممنون