روزنامه نیویورك تایمز نوشت آمریكا بازنده اصلی حملات سایبری خواهدبود زیرا اقتصادهیچ كشوری به اندازه این كشور با فضای آنلاین در ارتباط نیست.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، این روزنامه در مطلبی به قلم میكو هایپونن كارشناس فنلاندی امنیت رایانه و نویسنده مقالاتی درباره جرائم سایبری افزود: پنج سال پیش اگر كسی می گفت كه تا سال 2012، حملات سایبری به امری رایج بین كشورها بدل خواهد شد، آن را باور نمی كردم . چنانچه فردی بیان می كرد كه دولت های غربی با استفاده از حملات سایبری به برنامه هسته ای كشوری دیگر حمله خواهند كرد،گمان می كردم از یك سناریوی فیلم هالیوودی سخن می گوید. اما این دقیقا چیزی است كه اكنون عینیت یافته است.

این روزنامه افزود: حملات سایبری از امتیازهایی نسبت به عملیات سنتی مانند خرابكاری یا جاسوسی برخوردارند. این حملات موثر، ارزان و قابل انكارند. به همین دلیل است كه دولت ها به آن علاقمندند.

درحقیقت،اگر مقامات دولت باراك اوباما رئیس جمهور آمریكا، اطلاعاتی را درباره نقش دولت های واشنگتن و تل آویو در انتقال ویروس استاكس نت درز نمی دادند،احتمالا هرگز امكان آگاهی قطعی از این امر وجود نداشت.

به نوشته نیویورك تایمز،اكنون كشورهای دیگر از این الگو تبعیت خواهند كرد اما آمریكا بیش از همه متضرر خواهد شد زیرا اقتصاد هیچ كشوری به اندازه واشنگتن با فضای مجازی در ارتباط نیست.براساس چنین مفهومی،اندكی جای شگفتی است كه دولت آمریكا ظاهرا مسوولیت كسب اعتبار یا نكوهش ها برسر انتقال ویروس استاكس نت را برعهده گرفته است.

این روزنامه افزود:به راستی دلیل چنین اقدامی از سوی واشنگتن چیست؟ به نظر می رسد كه روشن ترین پاسخ به چنین پرسشی این است كه امسال، سال انتخابات در آمریكاست و رای دهندگان انتظار دارند رئیس جمهورشان موفق به مهار دشمنان شود.

به نوشته نیویورك تایمز،بعدمنفی اذعان برحملات سایبری این است كه دولت ها دیگر اكنون احساس می كنند كه در بكار بستن اقدامی مشابه آزادند.

بر اساس این گزارش، دولت ها تاكنون فعالیت در این زمینه را آغاز كرده و بازی شروع شده است و گمان نمی رود كه بتوان جلوی آن را گرفت.عملیات جاسوسی بین المللی تاكنون شكل دیجیتالی به خودگرفته است.درهر گونه بحرانی یا جنگی درجهان واقعی در آینده،عوامل سایبری نیز نقش خواهند داشت.

این روزنامه در پایان آورده است: رقابت سایبری اكنون به طور رسمی آغاز شده و هیچ كس نمی داند كه در نهایت ما را به كجا سوق خواهد داد.

مقامات آمریكایی با انتقال ویروس استاكس نت،باعث دردسرهای فراوان شده اند و احتمالا در نهایت، بیش از همه از این تصمیم خود پشیمان خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار