شهردار منطقه 5 گفت: فاز نخست احداث بزرگترین مجموعه تفریحی و تفرجگاهی غرب پایتخت در حاشیه رود دره کن تکمیل و آماده بهره برداری شد.

سعید طلوعی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: بوستان جوانمردان به عنوان بزرگترین فضای تفرجگاهی غرب تهران با طراحی ظرفیت های مناسب با مشارکت شهرداری منطقه 5 و 22 در حاشیه رود دره کن احداث شده است.
شهردار منطقه 5 با اشاره به تکمیل فاز نخست احداث بوستان جوانمردان ادامه داد: فاز نخست این طرح به طول 7 کیلومتر حد فاصل بزرگراه شهید همت تا پل حکیم با ایجاد جاذبه های تفریحی گسترده اجرا شد.
وی با بیان اینکه بزرگترین سالن آمفی تئاتر چادری در ضلع شرقی بوستان، جوانمردان احداث شده است، تصریح کرد: این سالن با گنجایش 1200 نفر و سن 2 طبقه در فضایی به مساحت 2400 متر مربع جهت اجرای مراسم آیین، همایش ها، برنامه های فرهنگی، آموزشی، جشن ها، مسابقات نمایش فیلم و ... احداث شد.
شهردار منطقه 5 اضافه کرد: ایجاد مسیرهای درشکه، پیاده راه، فضای ورزشی و بازی کودکان رستوران سنتی، زمین اسکیت، آلاچیق های مدرن، آنجای موزیکال و پرده ای، یک باب نمازخانه و ... از  دیگر امکانات تفریحی طراحی شده در این مجموعه است.
طلوعی در پایان خاطر نشان کرد: احداث 50 کیلومتر مربع فضای سبز در حاشیه روده دره کن نیز انجام شده است.
احداث بوستان های خطی در حاشیه کانال ها و بزرگراه ها
معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 5 گفت: در راستای اجرای فعالیت های زیست محیطی و استفاده بهینه از فضاهای شهری، بوستان خطی در حاشیه کانال ها و بزرگراه های سطح منطقه احداث می شود.
مرتضی آدینه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به نقش فضای سبز در کاهش آلودگی هوا و در راستای اجرای طرح های زیست محیطی و استفاده بهتر از فضاهای باز در توسعه فضای سبز احداث بوستان های خطی در دستور کار قرار دارد.
معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 5 با اشاره به احداث بوستان خطی در حاشیه کانال صادقیه ادامه داد: بوستان خطی به مساحت 7 هزار مترمربع در قالب چمن کاری، گلکاری، نشاکاری و همچنین درختکاری احداث شده است که در راستای زیباسازی فضا از پوشش گیاهی متنوع استفاده شده است.
وی تصریح کرد: بوستان خطی بزرگراههای غرب تهران از حاشیه بزرگراه شهید آبشناسان آغاز و در امتداد بزرگراه های شهید همت، شهید ستاری و شهید حکیم ادامه دارد./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار