دهقان به باشگاه خبرنگاران خبر داد؛

سه عضو هيئت رييسه مسئول تشكيل كميته تدوين استراتژي مجلس نهم

عضو هيئت رييسه مجلس شوراي اسلامي از مسئوليت سه عضو اين هيئت براي تشكيل كميته تدوين استراتژي مجلس نهم خبر داد.

محمد دهقان نقندر نماينده مردم چناران و طرقبه در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران درخصوص طرح تشكيل كميته تدوين استراتژي مجلس نهم گفت: جمعي از اعضاي هيئت رييسه مجلس از جمله بنده و آقايان فرهنگي و باهنر مسئول پيگيري اين طرح شديم تا اينكار با استفاده از پتانسيل تخصصي مجلس انجام شود.

وي در ادامه افزود: بر اين اساس مقرر شد جلسات تخصصي با بهره گيري از كارشناسان مركز پژوهش‌ها، اداره قوانين و همچنين اعضاي هئيت رئيسه مجلس برگزار كرده و يك استراتژي مدون و جامع با تصويب هيئت رئيسه طرح ريزي كنيم.

دهقان در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر چگونگي برگزارياين جلسات افزود: قطعا اين  جلسات مداوم خواهد بود چراكه دست يابي به اين هدف در مدت كوتاه امكان پذير نيست.

عضو هيئت رئيسه مجلس نهم در ادامه خاطر نشان كرد: قطعا از ظرفيت نمايندگان براي تدوين استراتژي مجلس نهم استفاده مي شود ولي براي شروع كار ما سه عضو هئيت رئيسه مامور شديم تا تشكيل كميته مذكور را پيگيري كنيم.

دهقان در پايان گفت: با توجه به هشت سال سابقه در عضويت كميسيون حقوقي قضايي در مجلس نهم نيز عضو اين كميسيون خواهم بود ولي از آنجايي كه عضو هيئت رئيسه مجلس هستم نمي توانم براي عضويت در هيئت رئيسه اين كميسيون اقدام كنم.

گفتني است علي لاريجاني رئیس مجلس در جلسه روز گذشته مجلس شوراي اسلامي از تشکیل کمیته‌ای برای تدوین استراتژی مجلس نهم خبر داد و با بيان اينكه مقدمه اصلی کار ما شکل‌دهی به کمیسیون‌های تخصصی مجلس است، گفت: کمیته‌ای برای تدوین استراتژی مجلس نهم مشخص کردیم و نمایندگانی که علاقه‌مند باشند، می‌توانند با این کمیته همکاری کنند و مقرر شد نظر مرکز پژوهش‌های مجلس را نیز اخذ کنیم و بر اساس آن، کمیسیون‌های مجلس تشکیل شود.

/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار