مدیر کل راه وشهرسازی استان چهارمحال و بختياري از افتتاح تونل رخ در مرداد امسال همزمان با هفته دولت خبر داد.

 

  مدیر کل راه و شهرسازی  چهارمحال و بختياري در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهركرد با اشاره به اینکه تونل دوم  قرار بود دهه فجر 90 افتتاح شود گفت: به دلیل ریزش حجم زیادی از انتهای تونل کار برای پیمانکار به صورت غیر ممکن درآمد و با مشورت مسولین کشور و استفاده از راهکارهای متخصصان عمرانی استان  حفر آن  ادامه یافت و با فعالیت شبانه روزی و سه شیفته بودن نیروی کار در مرداد امسال شاهد بهره برداری از این طرح بزرگ خواهیم بود. علی علیخانی همچنین افزود : هم اکنون پیشرفت فیزیکی این تونل بیش از 95 درصد است و 65 متر از  تونل 1350متری هنوز در حال عملیات حفاری است که تا به 120میلیارد ریال هزینه  و برای مابقی 80 میلیارد ریال دیگر تامین اعتبار شده است .

وی گفت  تونل رخ یکی از پرتردد ترین محورهای مواصلاتی کشور است که فلات مرکزی ایران را به بنادر جنوبی متصل می کند قادری ناظر اجرایی تونل دوم رخ هم طول راه های طرفین تونل را 12کیلومتر، دهانه و ارتفاع آن را 7/7 متر ،تهویه دو دستگاه ، عرض ماشین رو 30/9 متر با 50نفر نیروی شاغل در سه شیفت و 25 دستگاه ماشین سبک و سنگین اعلام کرد و گفت : در آینده ای نزدیک و با بهره برداری از آن ،تونل اول به عنوان مسیر رفت و تونل دوم مسیر برگشت از اصفهان پیش بینی شده است.

لازم به ذکر است ، کلنگ آغاز عملیات تونل رخ در سال 83 زده شد و در دولت هشتم شروع به حفاری و در سال 87 به بهره برداری رسید . شروع عملیات  تونل دوم یکی  از مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری به چهار محال و بختیاری  از خرداد  88 بوده است.

تونل رخ در استان چهارمحال و بختیاری در فاصله 15 کیلومتری شهرکرد  به سمت اصفهان قرار دارد و از سال 87 جایگزین گردنه پرپیچ و خم و خطرناک رخ شده است. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.