دومین بخش از طرح فراگیر قرآنی "قرآن، کتاب زندگی" عصر روز سه شنبه 16خرداد ساعت 17 با حضور مدیر رادیو قرآن و دبیر جشنواره افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران از روابط  عمومی رادیو قرآن، سه شنبه  ساعت 17 دومین بخش از طرح قرانی"قرآن؛ کتاب زندگی"  با محوریت سوره انسان با موضوع باور به  ارزش کرامت انسانی به عنوان اولین برنامه عصرگاهی با تلاوت آیاتی چند از سوره انسان توسط  استاد محمدحسین سعیدیان  افتتاح شد.
 محمدحسین محمدزاده در این برنامه گفت: یک افتتاحیه در صبح برگزار شد و در زمان عصر برای افرادی که وقت برای استفاده عصرگاهی از رادیو دارند برای عرض ادب،  افتتاحیه دیگری تدارک دیدم.
وی ادامه داد: رادیو قرآن دوازدهمین دوره از طرح های فراگیرقرآنی وتابستانی را برگزار می کند و در راستای دانش افزایی  قرآنی خانواده ها و غنی سازی اوقات فراغت جوانان ونوجوانان وفرهنگیان وسایراقشارجامعه  این بار به سراغ سوره انسان رفتیم که سرشار از آموزه های زیبا باموضوع سبک زندگی است که اگر انسان بر اساس  آموزه های الهی زندگی خود را پایه ریزی کند به سعادت می رسد.
به فضل الهی 40آموزه زندگی از این سوره استخراج شده که در ایام برگزاری طرح ومخاطبان با آن آشنا می شودن از طرفی روخوانی و روان خوانی و حفظ  سوره  انسان تدارک دیده شده است.
 

محمدزاده  در خصوص حفظ سوره انسان گفت: با توجه به اینکه طرح حفظ جزء سی با موفقیت انجام شد به سراغ جزء 29رفتیم و سوره شاخص جزء 29، سوره انسان برای ادامه طرح انتخاب شد.
 وی درباره  طرح" قرآن کتاب زندگی" گفت: تمامی شبکه های رادیویی در این طرح مشارکت دارند تا این آموزه ها  در تمام خانواده ها جاری شود  و براساس  سوره مبارک انسان  با پیام های زندگی آشنا شوند.
 
محمدزاده  بیان کرد: امید است خانواده رادیو قرآن به عنوان الگو و خط شکن  حافظ سوره مبارکه انسان شوند و پس از آن مردم نیز با مشارکت در این طرح آموزه های قرآنی را وارد زندگی خودکنند تا درآینده ای نزدیک شاهد زندگی هایی موفق در جامعه اسلامی باشیم.

مدیر رادیو قرآن  با بیان اینکه  در این طرح جوایزی نیز در نظر گرفته شده است  اعلام کرد: امسال نسبت  به سال های گذشته هدایایی متفاوت در نظر گرفته ایم و علاوه  بر جوایز گذشته تسهیلاتی فوق العاده نیز برای برگزیدگان داریم.
 وی گفت: سوره انسان یکی از زیباترین سوره های قرآن است و امیدواریم  شنوندگان خود مبلغ این جشنواره باشند و در روز اختتامیه در مصلی امام خمینی(ره) شاهد حضور خانواده هایی قرآنی که آموزه های سوره انسان را سرلوحه زندگی خود قرار داده اند باشیم.
 
   در این  برنامه  "حجت الاسلام  علی صبوحی" مباحث تفسیری و ترجمه سوره انسان را بیان کردو گفت: قرآن کتاب بیان حقیقت و هدایت به کمال انسانی است و شرط آن انس با آن است و باید در ی کمال انسانی باشیم به خصوص زمانی که قرآن راهنمای ماست و هدف ما تمسک به قرآن است یعنی رفتار مطابق آنچه قرآن برای ما به عنوان دستورالعمل آورده است.
 
وی  بیان کرد: همه رفتارهای انسان باید با قرآن تنظیم شود و شرط آن انس حقیقی با قرآن کریم است و برای انس با قرآن  با فهم آن همراه است و تدبر با قرآن راه فهم قرآن است.

حجت الاسلام علی صبوحی درباره زبان قرآن و بحث تفسیر و ترجمه  گفت: تدبر در قرآن مستلزم فهم آن و آشنایی با زبان قرآن است و در زمان حاضر راه آشنای با زبان قرآن مراجعه به تفسیر و ترجمه قرآن است به همین سبب در این برنامه تلاش داریم تا تفسیر و ترجمه ای مناسب از سوره دهر برای شنوندگان ارائه کنیم.
 
وی به شنوندگان توصیه کرد: در این برنامه  سعی کنید ترجمه و تفسیر آیه مورد بحث در روز را مطالعه کرده و در حین برنامه نیز با مراجعه به کتاب الهی در آن تدبیر کنید.
حمیرا آزادمنش  کارشناس روانشناسی و مشاور دانشگاه  نیز با  محوریت سوره انسان به بررسی و بیان کرامت انسانی از دیدگاه روانشناسی پرداخت  تا در برنامه های روزهای دیگر نیز آموزه های سوره دهر را با نگاهی علمی و روان شناختی برای شنوندگان معرفی کند.
 
در برنامه عصرگاهی طرح "قرآن، کتاب زندگی" حجت الاسلام محمدشیخ الاسلامی دبیر این طرح به بیان نکات معرفتی سوره انسان پرداخت و گفت: واژه شراب در سوره مبارکه انسان بسیار قابل تامل است تا بر مضامین و مفاهیم خلقت انسان  تدبر کرده و بتوانیم به این مفهوم پی ببریم.
مجموعه خلقت و سقایت شراب ولایت از مواردی بود که شیخ الاسلامی با اشاره به داستان خلقت آن را بیان کرد.
 شایان ذکراست؛ برنامه"قرآن کتاب زندگی" هرروز جز روزهای تعطیل به سردبیری مونا توسلی و تهیه کنندگی مسعود رضا خالقی با کارشناس مجری هادی ربیعی، کاری از گروه قرآن و معارف عمومی است که از ساعت17 تا 19 بر روی موج اف ام ردیف 100قابل دریافت است./م

برچسب ها: قرآن ، رادیو ، سوره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار