وزارت ورزش و جوانان و مرکز آمار ایران، سامانه جامع مرکز اطلاعات جوانان را راه اندازی می کنند.


به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارت ورزش و جوانان و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد ماده(41) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه – مصوب1389- آیین نامه اجرای ماده مذکور را تصویب کرد.

بر اساس این مصوبه، برنامه اجرایی عملیاتی ساماندهی امور جوانان شامل؛ مجموعه ای از فعالیتهای دستگاه های اجرایی در قالب پروژه های فرابخشی و بین دستگاهی که در آن ضمن تبیین نقش هر یک از دستگاه ها، اعتبارات لازم برای اجرای فعالیتهای آنها مشخص می شود.

منشور تربیتی نسل جوان و سند ملی ساماندهی امور جوانان برای سالهای برنامه پنجم توسعه تنفیذ می شود.

همچنین، دستگاه های اجرایی ذی ربط موظفند برنامه ساماندهی امور جوانان را ذیل بودجه سنواتی خود ایجاد کرده و فعالیتهای ذیل این برنامه را با رعایت مفاد منشور تربیتی نسل جوان، سند ملی ساماندهی امور جوانان و سایر تکالیف موضوع ماده(41) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه تنظیم و اجرا کنند.

براین اساس، نمایندگان تام الاختیار وزارتخانه های جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی و مرکز آمار ایران به ترکیب ستاد ملی ساماندهی امور جوانان اضافه شده و ریاست ستاد یاد شده بر عهده وزیر ورزش و جوانان است. ستاد مذکور وظیفه هماهنگی بین دستگاه های اجرایی را بر عهده دارد.

همچنین، ستادهای استانی در هر استان با ترکیب بالاترین مقام واحدهای استانی دستگاه های اجرای متناظر ستاد ملی با ریاست استاندار تشکیل می شود و وظیفه هماهنگی بین واحدهای استانی دستگاه های اجرای را بر عهده دارد. ستاد استانی موظف است گزارش اقدامات واحدهای استانی دستگاه های اجرایی را به ستاد ملی ارائه کند.

سامانه جامع اطلاعات جوانان توسط وزارت ورزش و جوانان با همکاری مرکز آمار ایران در چارچوب ماده(68) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه تا پایان سال دوم برنامه توسعه راه اندازی خواهد شد.
این مصوبه از سوی محمد رضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار