مهدي صباغ زاده جداسازي بخش فيلم هاي ويديويي ازجشنواره فيلم فجر را يك ضرورت وحركت مثبت دانست و گفت: با تفكيك بخش ويديو از فيلم هاي سينمايي تكليف اين گروه ازفيلم ها مشخص شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مهدي صباغ زاده كارگردان سينما و تلويزيون در گفتگو با روابط عمومي جشنواره بين المللي فيلم ويديويي تهران بابيان اين مطلب افزود: اين اتفاق خوبي است براي سازندگان فيلم هاي ويديويي و تله فيلم.
به اعتقاد اين فيلمساز؛ آْثاري كه درسينما توليد مي شود و آثاري كه از طريق تلويزيون پخش مي شود هركدام نگاه ها، سبك ها و ابزارهاي متفاوتي دارند و اين جداسازي يك نياز ضروري  و حركت مثبت واساسي بوده كه انجام شد و درمجموع، حضور جشنواره فيلم ويديويي تهران مي تواند به سينما وفيلم سازي درهمه عرصه ها كمك كند.
وي ادامه داد: درجشنواره فيلم فجر آنقدر تعداد فيلم ها و بخش هاي مختلف زياد است كه تماشاگر سرگردان مي شود كدام بخش را ببيند. حالا، فيلم هاي ويديويي هم در اين شلوغي وجود داشت و مخاطبين ديگربرايشان وقت و انر‍ژي نمي ماند تا بتوانند با دقت وعلاقه به ديدن فيلم هاي ويديويي بپردازند و در نتيجه اين دسته از فيلم ها آن طوركه شايسته و بايسته بود ديده نمي شد.
صباغ زاده خاطر نشان ساخت:  اين جدا سازي بسيارعالي است. قبلا هم بنده خودم اعلام كرده بودم كه فيلم هاي ويديويي را از سينماي سي وپنج جدا كنيد تا دوستان فيلم ساز در اين عرصه بتوانند بهتر كار كنند، ميداني داشته باشند مختص خودشان و تجربياتشان را با هم در ميان بگذارند تا آثارشان ديده و قضاوت شود و در يك رويارويي مستقيم با مخاطبين خودشان قرار بگيرند.
وي  افزود: برگزاري جشنواره فيلم ويديويي تهران مي تواند خيلي كمك كننده باشد به اين گروه از فيلم سازان و رشد كيفي ومحتوايي فيلم هاي ويديويي مورد محك قرارگيرد؛ همچنين، ذائقه سنجي مخاطبين اين نوع فيلم ها را براي توليد كنندگان سهل الوصول تر خواهد كرد و البته، بازاريابي بهتري هم در كنار اين ماجرا مي تواند انجام گيرد.
كارگردان فيلم هاي "راه بهشت" و "خاك و آتش" اظهار داشت: متاسفانه اين روزها اكثر فيلم سازان ويديويي و تله با مشكل كمبود بودجه دست وپنجه نرم مي كنند. كمبود بودجه صد درصد روي كيفيت توليد  فيلم تاثيرمستقيم مي گذارد. با يك مبلغ كم نمي شود كاري خوب ومناسب از يك فيلم در آورد. تهيه كننده هم مي خواهد هم، منافع خودش حفظ شود و هم، فيلمي ساخته باشد و تلويزيون بخرد؛ تلويزيون نيازي به بازيگران چهره ندارد به دليل اينكه مخاطب عام بيننده فيلم ها است و مي خواهد از ساعتي كه پاي فيلم تلويزيون مي نشيند استفاده لازم را ببرد. وجود بازيگرچهره درتلويزيون نه نياز است نه به صرفه با توجه به دستمزدهاي بالاي بعضي ازاين چهره ها وگراني كه اين روزها وجود دارد عملا براي ديگربخش هاي توليد يك فيلم چيزي نمي ماند و اين خيلي منطقي واصولي نيست.
وي اضافه كرد: اگرهم قراراست با اين هزينه كم فيلمي توليد شود نبايد دنبال بازيگر چهره باشند، بايد به كارگردان اين آزادي را بدهند تا بتواند از بين اين همه جواني كه فارغ التحصيل كلاس هاي بازيگري هستند و سرشار از انرژي و استعداد هستند بهترين ها را كشف كند، اگراينها كم كم جذب تلويزيون شوند و به مرور شناخته شوند، هم، مي تواند به تلويزيون كمك كند و هم، به اين جوان ها وهم، به  سينما  آينده فيلم سازي اين ممكلت كمك كننده خواهد بود.
اين كارگردان سينما و تلويزيون افزود: به نظرمن تلويزيون بايد با فيلم هايش ارزش وموقيت خودش را حفظ كند و از موضوعاتي جذاب و محتوايي استفاده كند. فيلم هايش كيفيت بالايي داشته باشند و از كارگردان هاي حرفه ايي برخوردار باشد تا بتواند خوراك خوبي را براي طيف وسيع مخاطبينش ايجاد كند.
وي معتقد است يكي ازمشكلات اساسي نبود بودجه كافي، تايم مناسب و موضوعات تكراري ونخ نما  در اين حوزه است. بايد آن ازادي عمل و شرايط و تجهيزات را مهيا كنند تا كارهاي متنوع و جذاب ارايه كنيم و زياد سخت گيري نكنيم وتلويزيون بتواند جايگزيني مناسب باشد در برابرشبكه هاي رنگارنگ ماهواره ايي و نگاه ها را به سمت خودش جذب كند.
كارگردان فيلم هاي "خانه خلوت" و "سناتور"؛مرورآثار ويديويي دهه هشتاد و پيش بيني بخش مسابقه يك دهه را در جشنواره فيلم ويديويي تهران مثبت ارزيابي كرد و گفت: بررسي و ارزشيابي اين تله فيلم ها كمك مي كند به نگاه و تفكر سازمان هاي توليد كننده وهمچنين، نويسندگان و توليد كنندگان تا بتوانند فيلم هاي متنوع و شاخص هاي استاندارد تله فيلم ها را رعايت كنند و به سمت وسوي خوبي حركت كنند. با توجه به اينكه جشنواره فيلم ويديويي تهران اولين دوره برگزاري اش را انجام مي دهد اميدوارم بتواند خودش را بين مخاطبين فيلم سازان و علاقمندان اين فرمت ثبت كند و ادامه دارد باشد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار