معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در امر توسعه صادرات بسیار لازم است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج کورش امیدی‌پور در جلسه اتحادیه صادراتی محصولات باغی، زراعی و صیفی‌جات کهگیلویه وبویر احمد  در یاسوج، با اشاره به اهمیت صادرات در رشد و توسعه اقتصادی، افزود: اقتصاد استان ما هنگامی به درجه بالندگی نزدیک می‌شود که توجه به بخش صادرات بیشتر شود.
وی اظهار داشت: صادرات هر کشوری نشان‌دهنده رشد و پویایی آن کشور است و امروزه کشورهایی در حوزه اقتصاد به درجه رشد و موفقیت نائل شده‌اند که صادرات آنها ده‌ها برابر بیشتر از واردات آنهاست.
   امیدی‌پور تصریح کرد: در بحث صادرات مهم‌ترین موضوع فرهنگ‌سازی است که اگر زیرساخت‌های فرهنگی قبل از هر چیز آماده نباشد نمی‌توان از صادرات موفق سخن به میان آورد.
   وی تاکید کرد: لازم است همه کسانی که در این زمینه دخیل هستند به ویژه رسانه‌ها و مطبوعات و دست‌اندرکاران امور صادرات از جمله اتاق بازرگانی و گمرک نسبت به فرهنگ‌سازی این امر اقدام لازم را انجام دهند.
  امیدی‌پور کهگیلویه وبویر احمد  را در حوزه کشاورزی و باغداری یکی از استان‌های برخوردار کشور معرفی کرد و گفت: بخش عمده‌ای از صادرات ما می‌تواند به این حوزه اختصاص داده شود به شرط این که فرهنگ‌سازی لازم برای موفقیت‌ها انجام شود. /س
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.