بسیاری از کشورهای حاشیه خزر خواستار برقراری ارتباط بیشتر با استان گیلان شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گيلان؛استاندارگیلان در نشست کارگروه صادرات غیر نفتی این استان گفت: کشورهای حاشیه دریای خزر خواهان برقراری مناسبات بیشتر اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، تجاری و گردشگری با گیلان هستند.

مهدی سعادتی ،  گیلان را دارای ظرفیت‌های مناسب در عرصه‌های بین‌المللی توصیف کرد و افزود: درخواست‌های بسیاری از کشورهای حاشیه خزر مبنی بر ارتباط بیشتر در زمینه‌های مختلف با استان گیلان دریافت شده است.

وی، با اشاره به ظرفیت‌های گیلان در عرصه‌های دریانوردی، کشتیرانی، گردشگری، آموزشی و علمی تصریح کرد: روزانه یک هواپیما باید از گیلان به کشورهای حاشیه خزر تردد کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه پس از فروپاشی نظام سیاسی و اقتصادی شوروی سابق و تشکیل جمهوری‌های مستقل در حوزه قفقاز فرصت بسیار استثنایی و مناسبی برای ایران به‌ویژه گیلان به وجود آمد، اعلام کرد: از مجموعه توانمندی‌های بالفعل و بالقوه استان در راستای کسب درآمد و توسعه سرمایه‌گذاری‌های مولد باید استفاده کرد وبا ارتقاء کیفیت تولیدات در بازارها هدف حضوری کسترده تر داشت.

سعادتی با اشاره به تشکیل کارگروه دایمی صادرات و توسعه روابط اقتصادی با جمهوری فدراتیو روسیه بین استان‌های گیلان، مازندران و گلستان در چارچوب مدیریت یکپارچه، هماهنگ و تقسیم کار منطقی و مناسب ، بر لزوم شناسایی موانع و مشکلات درونی منطقه و تهدیدهای بیرونی به عنوان اصلی ترین وظیفه این کار گروه تاکید کرد و یادآور شد: استاندار گیلان همچنین از خواهرخواندگی آستراخان روسیه با رشت و داغستان با فومن خبر داد. /س

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.