رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اظهار داشت: جاده کهربا ، تبادل گردشگری ما بین آذربایجان شرقی و لیتوانی را توسعه می دهد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز ، تراب محمدی امروزدر دیدار با گروه تحقیقاتی تجاری «بامتیک »کشور لیتوانی، افزود: به دلیل قرارگیری تبریز در شاهراه ابریشم و سوابق تجارت مشترکی که از دیرباز میان ایران و کشورهایی نظیر لیتوانی وجود داشته، روابط و تبادلات آذربایجان شرقی با لیتوانی به ویژه در زمینه کهربا و سایر سنگ ها و کانی ها می تواند گسترش یابد.

وی اظهار امیدواری کرد: این تبادلات هیئت ها و گروه ها از سوی کشور لیتوانی، با توجه به فرهنگ و تاریخ غنی و پر سابقه آذربایجان شرقی می تواند افزایش یابد.

محمدی آذربایجان شرقی را دارای جاذبه های بسیاری در تمام زمینه ها عنوان کرد و گفت: تنوع زیست محیطی، فرهنگی، تاریخی، صنایع دستی و سنگ های معدنی در شهرستان ها و مناطق مختلف این استان نظیر جنگلهای ارسباران، دریاچه ارومیه، کندوان و معادن سنگی مانند شهرستان ورزقان موجود است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین با اشاره به ویژگی های کشور لیتوانی یادآور شد: لیتوانی کشوری سرسبز و با مردمانی با سطح سواد، تحصیلات و فرهنگ بالاست که می تواند در اشتراکات فرهنگی آن با ایران تاثیرگذار باشد.

محمدی تصریح کرد: آذربایجان شرقی در صورت اظهار آمادگی لیتوانی می تواند پذیرای هنرمندان صنایع دستی این کشور در نمایشگاه صنایع دستی جاده ابریشم باشد.

وی صنایع دستی را یکی از بخش های مهم تجارت و صادرات کشورها عنوان کرد و گفت: تبریز به منظور احیای مبادلات صنایع دستی کشورهای جاده ابریشم به عنوان نمادهایی از فرهنگ و زندگی مردمان این کشورها، میزبان این نمایشگاه بین المللی خواهد بود.
گفتني است: گروه تجاری تحقیقاتی جاده کهربا در سفر دو روزه خود به آذربایجان شرقی، از موزه آذربایجان، مسجد جامع تبریز، موزه مشروطه و بازار بزرگ تبریز بازدید کردند/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.