نماينده مردم دهلران در مجلس نهم گفت: فارغ‌التحصيلان كشاورزي سهم زيادي در نرخ بيكاري كشور دارند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران علي‌محمد احمدي نماينده دهلران در مجلس در جريان بررسي مشكلات بخش كشاورزي در نشست علني امروز(چهارشنبه) خانه ملت گفت:  در حال حاضر فارغ التحصيلان كشاورزي بيشترين سهم را در تركيب نرخ بيكاري و نيروي فعال كشور دارند اين در حالي است كه رييس‌جمهور در سخناني گفتند آب، زمين و نيروي انساني تحصيل‌كرده وجود دارد اما سوال اين است كه چرا امروز بايد شاهد بالاترين نرخ بيكاري در بين فارغ التحصيلان كشاورزي باشيم.

وي در ادامه افزود:  بحث خشکسالی در سال‌های اخیر به اقتصاد کشاورزی کشور لطمات جدی زده است؛ کانون خشکسالی در استان‌های جنوبی کشور به خصوص استان ایلام است.

احمدي تصريح كرد: با توجه به اينكه كانون خشكسالي در استان‌هاي جنوبي است عاجزانه استدعا دارم در سطح كلان به توزيع بودجه خشكسالي اكتفا نشود و در بررسي كارشناسي در توزيع خشكسالي به كشاورزان عنايت ويژه‌اي صورت گيرد.

وي ادامه داد: در بررسی که اخیرا از اقتصاد خانواده‌ها در این منطقه داشتم، مشاهده کردم که نرخ مهاجرت از روستاها به شهرها به سرعت در حال افزایش است که این مسئله علاوه بر مشکلاتی که برای بخش دام به وجود می‌آورد، مسئله اقتصاد خانواده را هم با مشکل مواجه می‌کند.

احمدی اضافه کرد: باتوجه به بودجه‌ای که برای خشکسالی در نظر گرفته شده، به مناطقی که عمق خشکسالی در آنها بیشتر است، باید توجه بیشتری صورت بگیرد.

/س2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار