نماينده مردم تفرش در تذكري آيين نامه‌اي در صحن علني مجلس بر لزوم ارائه سوابق تحصیلی نمایندگان پيش از تشکیل کمیسیون‌ها به ساير نمايندگان تاكيد كرد.


به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران عباس نگهبان صلاحی نماينده مردم تفرش در مجلس شوراي اسلامي در نشست علنی امروز (چهارشنبه) خانه ملت در تذکري آیین نامه ای مستند به بند ۴ ماده ۲۷ و ۴۶ گفت: براساس آیین نامه داخلی مجلس، اداره کل قوانین قبل از تشکیل شعب تعیین کمیسیون های تخصصی، باید سوابق تحصیلی و تخصصی نمایندگان را تهیه و در اختیار سایر همکاران قرار دهند

وي در ادامه افزود: نمایندگان در حوزه ملی وظیفه قانونگذاری و نظارت را برعهده دارند و وظیفه دوم آنها پاسخگویی به خواسته و انتظارات مردم منطقه است که به نظر می رسد غیر از تخصص و تجربه کمیسیون ها باید پتانسیل منطقه ای نیز در نظر گرفته شود.

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نيز در پاسخ به صلاحی گفت: ظاهرا شما پیشنهاد دارید که آیین نامه عوض شود و یا مولفه ای جدید به آن اضافه شود که باید آن پیشنهاد را به کمیسیون آیین نامه تحویل دهید تا در تنظیم مجدد آن مشکل حل شود.

همچنين نگهبان سلامي نماينده مردم خواف و رشتخوار در تذكري مستند به مواد 27 و 46 آيين نامه داخلي مجلس گفت: اداره كل قوانين بايد قبل از تشكيل شعب براي تعيين اعضاي كميسيون‌هاي مستندات سوابق تحصيلي و تجربي افراد را تكثير و در اختيار نمايندگان قرار دهد كه در ابتداي كار چنين امري انجام نشده است.

وي درادامه افزود:‌ نمايندگان مجلس علاوه بر دو وظيفه اصلي قانونگذاري و نظارت در حوزه ملي ، بايد پاسخگوي انتظارات و خواسته‌هاي مردم منطقه باشند لذا به نظر مي‌رسد بايد پتانسيل‌هاي منطقه‌اي براي كميسيون‌ها در نظر گرفته شود.

علي لاريجاني، رييس مجلس درپاسخ به اين تذكر گفت: توصيه شما اين است كه آيين‌نامه عوض شود در اين صورت مي‌تواند پيشنهاد خود را به كميسيون‌ آيين‌نامه بدهيد كه در تنظيم مجدد آيين‌نامه اين موضوع را حل كنند.

/س2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار