مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: دو ایستگاه سنجش آلایندگی هوا در مرکز شهر اردبیل نصب و راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل علی حمیدی دیروز در همایش «محیط زیست عامل توسعه پایدار» در اردبیل افزود: قرار است با نصب این دو ایستگاه میزان آلودگی هوای اردبیل و راه‌های پیشگیری و رفع این معضل را به سرعت پیدا کرده و عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به مشکل ریز گردها به عنوان یک معضل جدی برای کشورمان و استان اردبیل افزود: این ریز گردها که گریبان کشور و شهر ما را گرفته است سوغات بی‌تدبیری و بی‌توجهی به توسعه فضای سبز و کاشت درختان در کشورهای همسایه ما نظیر عربستان، عراق و سوریه و حتی برخی کشورهای آفریقایی است.

حمیدی نبود طرح جامع زیست محیطی، استفاده بی رویه از رودخانه‌ها، کم شدن آب ورودی به رودخانه‌ها و تالاب‌ها، فرسایش خاک و تخریب بی‌رویه منابع طبیعی و جنگل‌ها را از اصلی‌ترین علل شکل‌گیری گرد و غبار و ریز گردهای خطرناک عنوان کرد که در روزهای گذشته مردم استان اردبیل را نیز آزرده خاطر کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل همچنین گفت: دستگاه‌های دخیل باید به گونه‌ای به وظیفه خود عمل کنند تا پسماندهای کشاورزی، بیمارستانی، عادی و ویژه به صورت اصولی دفع شده و خطری متوجه مردم و محیط زیست نشود./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.