رئیس دفتر مطالعات و تحقیقات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آگاهی و بیداری امروز جهان اسلام مدیون نهضت بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه، حسین چیت‌فروش در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مسجد جامع مهاباد اظهار داشت: هرچه از زمان ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب سپری می‌شود، جوانب شخصیت آن حضرت و نهضت آن حضرت برای مسلمانان جهان روشن می‌شود.

وی آگاهی و بیداری امروز جهان اسلام را نشات گرفته از نهضت امام خمینی(ره) دانست و افزود: ارتقای جایگاه و ارزش‌های الهی و اسلامی در جهان مدیون نهضت امام خمینی(ره) است.

چیت‌فروش با بیان اینکه امام خمینی(ره) با انقلاب خود توانست روحیه خودباوری را در میان مردم به ویژه جوانان ایجاد کند، گفت: امروز به برکت همین روحیه خودباوری و نیروی ایمان است که جوانان در عرصه‌های مختلف می‌درخشند.

وی بیداری اسلامی را ادامه نهضت امام خواند و تصریح کرد: نباید فکر کرد که نهضت امام(ره) یک نهضت مقطعی است چرا که بیداری اسلامی امروز جهان از نتایج این نهضت اسلامی است.

چیت‌فروش با تاکید بر تبیین اندیشه‌ها و آرمان‌های امام راحل اضافه کرد: درک شخصیت و اندیشه‌های متعالی امام خمینی(ره) مستلزم شناخت عمیق و علمی از آن بزرگوار است، از این رو اقشار مختلف مردم باید در شناخت آن شخصیت بزرگ تلاش کنند.

در ادامه این مراسم، تندیس خلبان شهید خالد حیدری رونمایی و در یکی از میادین ورودی شهر نصب شد.

شایان ذکر است، شهید خالد حیدری نخستین شهید تاریخ دفاع مقدس است چرا که در اولین پاسخ به حمله رژیم بعث عراق و چند ساعت پس از این حمله یکی از هواپیماها در خاک عراق دچار نقص فنی شد و سقوط کرد و خلبان حیدری به شهادت رسید./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.