آمار جايگاه هاي سي ان جي فعال کشور با راه اندازي 12 جايگاه جديد به 1898 واحد افزايش يافت.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا) ، با تجهيز و راه اندازي اين جايگاه ها شمار نازل هاي راه اندازي شده در سراسر کشور به 10 هزار و 990 مورد و ظرفيت عرضه گاز طبيعي فشرده شده در کشور به دو ميليون و 17 هزار و 600 نرمال مترمکعب در ساعت رسيده است.
با توليد و تبديل خودروهاي دوگانه سوز در دو بخش تبديل کارگاهي و توليد کارخانه اي، بيش از 2 ميليون و 800 هزار خودروي گازسوز در کشور وجود دارد.
با ساخت 340 جايگاه جديد در نيمه نخست امسال، تعداد جايگاه هاي سي ان جي کشور باز هم افزايش خواهد يافت و کشورمان موفق خواهد شد از لحاظ توسعه جايگاه هاي سي ان جي رتبه دوم جهان را به خود اختصاص دهد.
ايران هم اکنون با 1898 باب جايگاه سي ان جي، پس از پاکستان، چين و آرژانتين، مقام چهارم دنيا را از نظر شمار جايگاه هاي سي ان جي به خود اختصاص داده است که با افزايش شمار آن به 2500 واحد در سال  جاري ، ايران دو کشور چين و آرژانتين را پشت سر خواهد گذاشت و پس از پاکستان در مقام دوم قرار خواهد گرفت.
سال گذشته به طور ميانگين روزانه 16 ميليون مترمکعب گاز طبيعي فشرده شده (سي ان جي) در جايگاه هاي سي ان جي سراسر کشور توزيع شده است و چنانچه زيرساخت هاي لازم براي توسعه صنعت سي ان جي در کشور ايجاد نمي شد، هم اکنون شاهد مصرف همين مقدار بنزين در کشور بوديم که گاز طبيعي جايگزين آن شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار