نماینده مردم شهرستان شبستر در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تسریع در انتقال آب رودخانه ارس به دشت شبستر تاکید کرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجانشرقی، علیلو اشاره به اینکه از مهمترین عواملی که پیشرفت در هر فعالیت تولیدی و اقتصادی را تضمین می کند تلفیق دانسته های علمی با امکانات عملی است گفت: این امر در برخی از رشته های تولیدی مانند فعالیت های دامپروری لازم وضروری می باشد .

وی با اشاره به اینکه نگاهی به وضعیت دامپروری کشورهای پیشرفته و بکارگیری تکنولوژی و استفاده ازعلوم و فنون تخصصی راندمان تولید درکشورهای صنعتی را بطورچشمگیری افزایش داده است افزود: بایستی با توجه به وضعیت بغرنج حاصل از کم آبی و خشکسالیهای موجود در شهرستان شبستر بر توسعه کیفی و کمی محصولات کشاورزی به ویژه در بخش تولیدات دامی اهتمام ویژه داشته باشیم.

علیلو بر لزوم توسعه طرح های توجیهی در صنعت دام و طیور شهرستان شبستر تاکید نموده و افزود: این شهرستان توانایی های بالقوه ای در زمینه دام و طیور دارد که شایسته است این توانایی ها با مدیریت کارآمد به فعلیت رسند.

وی ضمن تاکید بر ارائه راهکارهای غلبه بر رفع مشکل کم آبی در شهرستان شبستر افزود: باید با عملی کردن بهترین و کم هزینه ترین پیشنهادات ، مشکل کم آبی شهرستان شبستر را کمتر کرده و به امید خداوند متعال رفع کنیم و در این مسیر لزوم تسریع در انتقال آب ارس به دشت شبستر از خواسته های به حق مردم این شهرستان می باشد.

نماینده مردم شهرستان شبستر با اشاره به قابلیت ها و توانمندیهای تعاونی های روستائی جهت خدمت به کشاورزان ، خواستار حمایت همه جانبه ، تعامل و همکاری بیشتر سازمان جهادکشاورزی استان با این بخش گردیده و افزود: با توسعه این شبکه ها در روستاها می توان قدمهای موثر و مفیدی در خدمات بهینه به کشاورزان در عرصه اقتصادی و کشاورزی برداشت.

وی شهرستان شبستر را از قطب های باغبانی در کشور بر شمرد خواستار برنامه ریزی دقیق تر مسئولین و کارشناسان کشاورزی در راه اهتمام به تولید ملی و بهبود سرانه اقتصادی کشاورزی شد و افزود: واردات محصولات کشاورزی به ویژه باغی در فصل برداشت میوه ها بایستی قطع شود.

علیلو در خصوص پایگاه محکم شبکه های تعاون روستایی در میان مردم و کشاورزان و جایگاه اقتصادی آن در امر خرید و عرضه محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت : بایستی با ایجاد راه کارها و مبارزه با مشکلات افزایش صادرات محصولات و کاهش واردات جهت بهبود وضعیت مالی کشاورزان و تولید کنندگان گامهایی برداشته شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.