مراسمي به مناسبت بزرگداشت پنجمين سالروز رحلت آيت الله مشكيني رييس فقيد مجلس خبرگان رهبري در مسجد اعظم قم برگزار مي شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران متن اين اطلاعيه كه به مناسبت پنجمين سالگرد رحلت آيت‌الله شيخ علي اکبر مشکيني (رضوان الله تعالي عليه) منتشر شده به اين شرح است:

خاطره جانسوز رحلت عالم جليل القدر و فقيه وارسته مرحوم آيت الله حاج شيخ علي اکبر مشکيني (ره)،‌ اندوه گراني است که گستره دل‌ها را فرا گرفته و روان عاشقان را داغدار ساخته است.

آن مفسر برجسته قرآن و معلم بزرگ اخلاق، در طي سالهاي عمر خود کوشيد تا با حسن رفتار و شيوايي گفتار، دل‌هاي توده‌هاي مردم را عاشق اسلام عزيز سازد و اخلاق انبياء و اولياي الهي را در جامعه گسترش دهد.

محفل درس اخلاق او آکنده از معنويت و عشق و ارادت به حضرت صاحب الزمان (عج) بود و با خطبه‌هاي دلنشين نماز جمعه همه را به تقواي الهي و پرهيزگاري دعوت مي‌نمود، همچنين آن مجاهد بزرگ از نخستين ياران امام عزيز در نهضت بزرگ اسلامي بشمار مي‌آيد و تا آخرين لحظات عمر خود نيز همواره مدافع انقلاب اسلامي و ارزش‌هاي آن – بويژه اصل مترقي ولايت فقيه – بود؛ آن ايامي که در جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل حاضر مي‌شد ، رزمندگان اسلام را از کوثر کلمات خويش سيراب مي‌ساخت و به بذل جان در راه خدا تشويق مي‌نمود و آن گاه که بر کرسي رياست مجلس خبرگان رهبري تکيه مي‌زد، تواضع و فروتني را به ياد همگان مي‌آورد.

آري آن فقيه وارسته و آن معلم بزرگ اخلاق، سرمشق خوبي براي طلاب و روحانيون و ديگر اقشار ملت شريف ايران بود.

در پنجمين سالگرد رحلت ايشان با حضور مراجع عظام تقليد، علما و طلاب و عموم مردم شريف جهت تنظيم شعائر اسلامي گردهم مي‌آييم و ياد و خاطره آن عارف الهي را گرامي مي‌داريم.

زمان:‌پنجشنبه 18/3/91 مصادف با شانزدهم رجب المرجب 1433 بعد از نماز مغرب و عشاء
مکان :‌قم- مسجد اعظم


مجلس خبرگان رهبري- جامعه مدرسين حوزه علميه قم -شوراي عالي حوزه‌هاي علميه- مرکز مديريت حوزه هاي علميه – مرکز مديريت حوزه هاي علميه خواهران- جامعه روحانيت مبارز – شوراي سياست گذاري ائمه جمعه کشور-موسسه دارالحديث – جامعه المصطفي (ص) العالميه – بيت حضرت آيت الله مشکيني(ره).

/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار