گروه تحقیقاتی جاده کهربا از کشور لیتوانی طی سفری به آذربایجان شرقی نسبت به رونق گرفتن دوباره مبادلات فرهنگی جاده ابریشم و جاده کهربا اظهار امیدواری کردند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، رئیس بخش خدماتی شرکت بامتیک جاده کهربا در دیدار با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی ، با بیان این مطلب افزود: تبریز به عنوان یکی از اصلی ترین شهرهای مسیر جاده ابریشم و کهربا، در این سفر تحقیقاتی برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.

روکاس والونگویشس با اشاره به هدف این گروه و شرکت از انجام سفرهای تحقیقاتی اظهار داشت: اجداد ما در لیتوانی صدها سال پیش به تجارت سنگ کهربا می پرداختند و ما پس از سالها دوباره این تجارت را در مسیر جاده ابریشم و کهربا آغاز کرده ایم.

وی با اشاره به سفر گروه تحقیقاتی جاده کهربا به تبریز به عنوان نخستین برقراری ارتباط مابین کشور لیتوانی و آذربایجان شرقی، گفت: این سفر تنها به عنوان سفر آشناسازی بود و با توجه به ظرفیت های تبریز در زمینه های متعدد فرهنگی و تجاری، این ارتباطات گسترده تر خواهد شد.

والونگویشس همچنین با بیان اینکه اعضای گروه در ایران و به ویژه تبریز احساس امنیت خوبی داشتند، گفت: کشور شما مردم خوب، مهربان و بسیار با فرهنگی دارد.

رئیس این گروه تحقیقاتی افزود: بسیار جالب بود که اغلب مردم شما وقتی درباره کشور ما سوال می کردند، به خوبی می دانستند که لیتوانی کجا واقع شده است.

روکاس والونگویشس اظهار امیدواری کرد: طی سفرهای بعدی به آذربایجان شرقی، علاوه بر تبریز از سایر شهرها و مناطق این استان نیز بازدید خواهیم داشت.

گروه تجاری تحقیقاتی جاده کهربا از موزه آذربایجان، مسجد جامع تبریز، موزه مشروطه و بازار بزرگ تاریخی و جهانی تبریز بازدید کردند./س

برچسب ها: مبادلات ، کهربا ، ابریشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.