پل قوسي کارون کاهش بار ترافيکي ، افزايش ايمني محور ارتباطي بروجن- لردگان- ايذه در استان خوزستان و تسهيل در تردد مردم شهرستان‌هاي اردل، فارسان، کيار و شهرکرد را به همراه دارد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عيدي معاون عمراني استاندارچهارمحال و بختياري امروز گفت: عمليات انتقال سازه‌هاي اين پل از کارخانه ماشين سازي اراک به طور کامل به محل نصب پل انجام شده است .
او با اشاره به فعاليت200 نفر از متخصصان ايراني در روند اجرايي نصب اين پل گفت: عمليات اجرايي ، طراحي ، ساخت و نصب پل بزرگ قوسي کارون چهار تاکنون 75 درصد پيشرفت داشته است.
معاون عمراني استاندار چهارمحال و بختياري همچنين با اشاره به جزئيات مراحل احداث اين پل، گفت: دهانه اصلي اين پل زيرقوسي 300 متر و طول عرشه آن و عرض آن 11 و 8 دهم متر و داراي دو باند عبور380 متري و دو پياده رو در طرفين است.
او ارتفاع اين پل از کف دره را 250 متر و ارتفاع آن از سطح آب درياچه در بالاترين حد آبگيري را 72 متر اعلام کرد و افزود: براي ساخت اين پل، 3  هزار و 750 تن سازه فلزي به کار رفته و عرشه آن تمام فلزي است.
عيدي استفاده از عرشه تمام فلزي، افزايش دهانه قوسي پل تا50 متر و بارگذاري و تحليل ديناميکي دقيق اين پل در برابر زلزله را از ويژگيهاي خاص اين پل نسبت به پل کارون سه دانست./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار