تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي گفتند:تنها تبليغ کالاهايي که مشابه آن در جمهوري اسلامي ايران توليد مي‌شود در رسانه ملي ممنوع شده و اين امر به معناي ممنوعيت کامل تبليغ کالاهاي خارجي نيست.

سيد رمضان شجاعي کياسري نماينده مردم ساري در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با خبرنگار پارلماني  باشگاه خبرنگاران با اشاره به ممنوعيت تبليغ کالاهاي خارجي در رسانه ملي گفت: لغو تبليغ کالاهاي خارجي مي‌تواند نقش بسزايي در حمايت از کالاي ملي و نهادينه شدن اين امر ميان مردم داشته باشد.

وي در ادامه افزود:‌ تنها تبليغ کالاهايي که مشابه آن در جمهوري اسلامي ايران توليد مي‌شود در رسانه ملي ممنوع شده و اين امر به معناي ممنوعيت کامل تبليغ کالاهاي خارجي نيست.

يکي از اهرم‌هاي حمايت از توليد ملي جلوگيري از تبليغ کالاهاي خارجي است

همچنين در همين ارتباط حجت الاسلام و المسلمين غلامرضا مصباحي مقدم نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي نيز به خبرنگار ما گفت: قانون ممنوعيت تبليغ کالاهاي خارجي در آخرين روزهاي مجلس هشتم تصويب شد و از زمان ابلاغ آن لازم‌الاجر است.

وي درباره اينکه آيا براي قراردادهاي يکساله تبليغ کالاها تمهيداتي چيده شده است يا خير افزود: اين امور جزئي مربوط به حوزه اجراست و نمايندگان نمي‌توانند به آن ورود کنند.

اين عضو کميسيون  اقتصادي در مجلس هشتم خاطرنشان کرد:‌ تصويب اين قانون در راستاي حمايت از توليد ملي بوده است چرا که يکي از اهرم‌هاي حمايت از توليد ملي جلوگيري از تبليغ کالاهاي خارجي است.

تنها تبليغ کالاهايي که توليد مشابه داخلي آن وجود دارد ممنوع است

در ادامه جعفر قادري نماينده شيراز با اشاره به اينکه تصويب لغو ممنوعيت تبليغ کالاهاي خارجي در صدا و سيما از آخرين دستورکارهاي مجلس هشتم بوده است گفت:‌ براساس اين قانون دولت اجازه ندارد کالاهاي خارجي را تبليغ کند و صدا و سيما نيز بايد تبليغ کالاهاي خارجي را متوقف کند.

وي با اشاره به اينکه هر قانوني که مصوب مي‌شود ممکن است قراردادهاي قبلي را تحت الشعاع قرار دهد افزود: رسانه ملي بايد قراردادهاي تبليغ کالاي خارجي را لغو کرده و هزينه‌هايش را از منابع داخلي تامين کند تا مشکلي براي افراد بوجود نيايد.

نماينده شيراز تصريح کرد:‌ تنها تبليغ کالاهايي که توليد مشابه داخلي آن وجود دارد توسط رسانه ملي ممنوع شده و رسانه ملي مي‌تواند کالاهاي خارجي ديگر را تبليغ کند/ب2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار