يک کارشناس مسائل سياست خارجي گفت: کشتار مردم در سوريه توسط غرب بيشتر براي تحريف افکار عمومي در قبال انقلاب مردم مصر و بحرين بوده است.

سعدالله زارعي كارشناس سياست خارجي در گفت‌وگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به تحولات اخير سوريه و اجراي طرح کوفي عنان اظهار داشت: پس از فشار بيشتر مردم مصر و بحرين براي اجراي خواسته‌هاي خود در انقلاب‌ها،‌غرب و ارتجاع عرب سعي کردند با ايجاد کشتار مصنوعي در سوريه سرپوشي بر اقدامات تروريست‌ها در اين کشور بگذارند.

زارعي تصريح کرد: در واقع سوريه،  نسخه اوليه غرب براي فرار از بيداري اسلامي شکل گرفته  در منطقه بوده،‌ که با دامن زدن به بحران سوريه در شرايط خاصي سعي در انحراف افکار عمومي داشته است.

اين کارشناس سياست خارجي با اشاره به برگزاري کنفرانس دوستان سوريه در کشورهاي مختلف و اينکه تحريم ها بيشتر بر عليه مردم اين کشور بوده نيز افزود: کشورهاي حامي دموکراسي که داعيه حمايت از مردم را دارند،‌ سعي دارند با اعمال فشار بيشتر حمايت هاي مردمي از بشار اسد که مهمترين پشتوانه اين دولت بوده را تضعيف کنند و تلاش براي براندازي را ادامه دهند.

زارعي در پايان با اشاره به اظهارات برخي سران عرب مبني بر عدم کارايي طرح کوفي عنان و اقدامات قهرآميز شوراي امنيت سازمان ملل گفت:‌ با اصلاحات صورت گرفته توسط بشار اسد در سوريه، راه فعاليت گروه معارض در سوريه بسته شده است؛ لذا کشورهاي عربي براي براندازي دولت مردمي سوريه همچنان به دنبال راه کارهايي جديد بوده از همين رو خواستار اقدامات شوراي امنيت سازمان ملل شده‌اند.

/ش4

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار