سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد که مواضع ضد ایرانیش شهرت دارد در مقاله ای به گرفتار شدن آمریکا در تله ایران در مذاکرات هسته ای اشاره کرد.

به گزارش گروه بين الملل باشگاه خبرنگاران ؛ جان بولتون, سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل و کارشناس ارشد موسسه امریکن اینتر پرایز در مقاله ای که امروز در روزنامه واشنگتن تایمز انتشار یافت نوشته است:اوباما بدون عبرت گرفتن از مذاکرات قبلی در طی سالیان گذشته مجددا بنای گفتگو با ایران را گرفته و ایران نیز بدین وسیله می تواند فعاليت های هسته ای خود را گسترش دهد.

این مقام آمریکایی نو محافظه کار با اشاره به دور بعدی مذاکرات در مسکو و احتمال ادامه آن در تهران می نویسد: بدون اینکه مذاکرات بغداد باعث کاسته شدن از فعالیت های هسته ای ایران شود دوباره در تله عالی این کشور گرفتار شده ایم.

بولتون در جایی دیگر می نویسد:ایران در مذاکرات به دستاوردهای زیر دست یافت. این کشور توانست وقت گرانقیمت بیشتری را برای تدوام فعالیت هسته ایش کسب کند.

به علاوه پیشنهاد دادن امتیاز از سوی غرب به ایران اثر تحریم ها را بشدت کاهش خواهد داد.

همچنین توافق ایران با آژانس بین المللی هسته ای در زمینه موافقت با دیدار بازرسان آژانس از تاسیسات پارچین نشان دهنده اعتماد به نفس ایران نسبت به فعاليت های هسته ایش است بنابر این بازرسان آژانس به هیچ مورد مشکوکی دست نخواهند یافت.

بولتون می نویسد:دیپلمات های نزدیک به مذاکرات بغداد اعلام داشتند که نشست گروه 1+5 با ایران تا آنجا خوب پیشرفت که اوباما به اسراییل توصیه کرده است تحت هیچ شرایطی حمله نظامی پیش دستانه ای را علیه ایران به اجرا نگذارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار