دبير ستاد توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري از حمایت 11ميليارد تومانی این ستاد از دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در سال در گذشته خبرداد.

به گزارش سرويس  فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران به نقل از مركز روابط‌عمومی و اطلاع‌رساني معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري، دكتر كمال محامدپور در نشست هم‌انديشي صاحب نظران علم و فناوري حوزه امنيت فضاي سايبري با بیان اینکه ستاد توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات معاونت علمي و فناوري، از مهرماه سال 89 فعاليت خود را با سه كارگروه در زمينه‌هاي مخابرات، شبكه و امنيت و IT آغاز کرد، اظهار کرد: حمايت از دانشگاه‌ها و شركت‌هاي دانش‌بنيان یکی از برنامه های ستاد است از این رو اعتبارات پژوهشي براي كمك به توسعه آزمايشگاه‌ها و شركت ها نيز از طريق تسهيلات وام اعطا شده است.

اعطاي اعتبار 11ميليارد توماني به بخش پژوهشي

دكتر محامدپور با اشاره به عملكرد يك ساله ستاد توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات اضافه كرد: در يك سال گذشته حدود 11ميليارد تومان بودجه در بخش پژوهشي كه 7 ميليارد تومان آن در غالب اعتبارات بلاعوض دانشگاه‌ها و 4 ميليارد تومان آن به صورت وام پرداخت شده است.

اختصاص 12 ميليارد تومان به بخش آي سي تي

وي درباره اعتبارات پيش بيني در سال جاري براي حوزه آي سي تي تصريح كرد: امسال در حدود 12ميليارد تومان اعتبار با نگاه حمايت از توليد و براي پيگيري شعار مقام معظم رهبري به آي سي تي تخصيص داده شده، زيرا بيشتر مشكلات ما در راستاي توليد است.

دكتر محامدپور تاكيد كرد: به دنبال اين هستيم كه اگر اعتباري به دانشگاه ها تخصيص داده مي‌شود آن را در تاسيس آزمايشگاه صرف كنند و در راستاي ارايه خدمت و توليد باشد.

ارايه مقالات به بخش هاي مهم و ضروري منوط شود

دبير ستاد توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات معاونت و فناوري رياست‌جمهوري با تاكيد بر تبديل علم به ثروت اظهار داشت: بايد به عملياتي‌كردن علم و تبديل آن به ثروت توجه داشته باشيم زيرا اين امر موجب قدرت نيز در جامعه مي‌شود، بنابراين سعي برآن است که تحقيقات حول مسايل مهم انجام پذيرد.

وي درباره توجه به طرح‌هاي كلان افزود: امسال بايد به چند محور در كارگروه امنيت بيشتر توجه كنيم. ستادها ملزم به ارايه چند طرح كلان هستند و در كشور جايي براي سياستگذاري شامل حفاظت از نرم افزارهاي صنعتي مي‌شود زيرا صنعت به خصوص هاي‌تك در خطر است.

دبير ستاد توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات معاونت و فناوري رياست‌جمهوري تاكيد كرد: برقراري امنيت در فضاي مجازي يكي از الويت‌هاي مهم است كه به آن توجه مي‌كنيم و به مجموعه‌ها كمك خواهيم كرد. زيرا نقش ما اين است كه نقطه نظرات كارشناسي استفاده كنيم./عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.