مردی که با جعل کارت پایان خدمت و معافیت از دهها مشمول و سرباز فراری میلیونها تومان کلاهبرداری کرده بود طی قراری صوری در دام پلیس گرفتار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ،  چندی قبل ماموران اداره گذرنامه هنگام بررسی مدارک پسری جوان پی بردند کارت پایان خدمت او جعلی است.
 این موضوع کافی بود تا پسر جوان بازداشت و پرونده اتهامی اش به دادسرای ناحیه 16 تهران ارسال شود. پسر جوان در این باره گفت: مدتی قبل یکی از دوستانم فردی بنام حبیب را به من معرفی کرد و گفت او می تواند برایم کارت پایان خدمت تهیه کند. دوستم گفت حبیب در نیروهای مسلح کار می کند و با نفوذی که در آنجا دارد می تواند با پرونده سازی برایم کارت پایان خدمت تهیه کند. وقتی سراغ حبیب رفتم او گفت باید برای این کار مبلغ 5 میلیون تومان به او پرداخت کنم. من هم یک هفته بعد این پول را فراهم کردم و کارتم را تحویل گرفتم. او اطمینان داد کارتی که به من داده اصل است و او برایم در سازمان نظام وظیفه سند سازی کرده است. اما وقتی به اداره گذرنامه رفتم ماموران در همان نگاه اول گفتند کارتم جعلی است و من را بازداشت کردند. اين گزارش مي افزايد:اظهارات این جوان نشان می داد او فریب مرد جاعل را خورده است و به احتمال زیاد متهم اصلی پرونده با این ترفند افراد دیگری را نیز به دام انداخته و درقبال کارتهای پایان خدمت جعلی میلیونها تومان کلاهبرداری کرده است.
 تنها سرنخی که پسر جوان از مرد جاعل در اختیار داشت شماره تلفن او بود. از این رو ماموران با ارائه آموزش های لازم از وی خواستند تا با مرد جاعل تماس بگیرد و به بهانه تهیه کارت پایان خدمت برای دوستش او را در دام پلیس گرفتار کند.
 به این ترتیب یک روز بعد مرد جاعل در محل قرار حاضر شد اما چند لحظه بعد خود را در دام ماموران دید و تسلیم شد. مرد دستگیر شده بنام حسن در جریان بازجویی های مقدماتی اتهام جعل و کلاهبرداری را پذیرفت و ماموران در بازرسی از مخفیگاهش دهها فقره کارت پایان خدمت جعلی کشف کردند.
بازجویی از حسن نشان داد او تاکنون 19فقره کارت معافیت و پایان خدمت جعلی برای مشمولان و سربازهای فراری صادر کرده و بابت هر کارت از طعمه هایش مبلغی بین 3 تا 7 میلیون تومان گرفته است.
گفتني ايست این متهم به زودی پای میز محاکمه مي نشیند./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار